E-mail aankoopfacturen rechtstreeks naar uw onFact account

Het verzamelen, verwerken en betalen van aankoopfacturen van uw verschillende leveranciers is een tijdrovende klus dat we bij onFact eenvoudiger willen maken. De module aankoopbeheer in onFact is de perfecte locatie om al deze facturen overzichtelijk te verzamelen, de betalingen op te volgen en door te sturen naar de boekhouder. Maar het invoeren van al deze facturen is soms heel wat werk. Met de e-mail inbox in uw onFact account maken we dit alvast een stuk eenvoudiger.

E-mails doorsturen naar uw onFact account

Het doorsturen van e-mails naar uw onFact account is zeer eenvoudig. U forward de e-mail met uw factuur net zoals u alle andere e-mails doorstuurt. Het e-mailadres waarnaar u de factuur moet doorsturen, kunt u vinden door in onFact rechtsboven op het enveloppe-icoontje te klikken. Eenmaal de e-mail aangekomen is, kunt u de inbox ook openen via het enveloppe-icoontje rechtsboven en de e-mail raadplegen. Het ontvangen van de e-mail kan enkele minuten duren.

Het verwerken of aanvaarden van facturen

Facturen die u ontvangt in PDF vorm krijgen een knop "verwerken". Deze knop opent het standaard invoerscherm voor aankopen, maar de bijlage wordt onmiddellijk gekoppeld en geanalyseerd. Facturen die u ontvangt in XML vorm, de zogenaamde elektronische facturen of UBL-facturen, krijgen een knop "Aanvaarden". Met deze knop maakt u onmiddellijk een aankoopfactuur aan in de module aankopen en slaagt u de manuele invoer stap over. Via de knop "Aanvaarden en volgende" gaat u onmiddellijk na het aanmaken naar de volgende onverwerkte e-mail. Zo kunt u door 1 keer te klikken, factuur na factuur verwerken. 

Nog steeds hulp nodig? Contacteer ons Contacteer ons