Documentatie
onFact.BE
onFact.BE
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Dagontvangstenboek
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Via e-mailadres bij andere provider (SMTP)
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Accowin
      • Acta-B LEXAct
      • Admisol
      • Adix
      • Adsolut
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • Briljant Account
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere onFact accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • Exact ProAcc
      • Expert/M
      • Horus
      • Lyanthe
      • Octopus
      • OfficeM (Intradev)
      • Pingwin 5
      • Sage BOB (50)
      • SnelStart
      • Syscom Silicon Financial
      • Tax Advisor
      • Top Account
      • Twinfield
      • Venice
      • VeroCount
      • WinAuditor
      • WinBooks Connect
      • Wings
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers
      • APOK
      • Cebeo
      • Desco
      • Facq
      • Rexel
      • STG
      • Van Marcke
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
    • Bedrijfsdocumenten
      • E-Box Enterprise
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
      • Hoe voeg ik een snelkoppeling toe aan mijn startscherm?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
    • Verzending via post
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
      • Kan ik een standaard template instellen per dagboek?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Optie A: Ik heb Mollie nog niet geconfigureerd in onFact
  • Een account aanmaken bij Mollie
  • De Mollie-koppeling activeren
  • De Mollie-koppeling instellen
  • Optie B: Ik gebruik Mollie al voor online betaling in onFact
  • Betaalterminal gebruiken bij betaling facturen
  • Kostprijs en informatie

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling voor online betaling
  3. Mollie

Mollie betaalterminal

PreviousMollieNextMollie QR code op factuur

Last updated 9 months ago

Was this helpful?

Met de Mollie betaalterminal bied je klanten de mogelijkheid om via hun bankkaart, contactloos of via gsm hun factuur te betalen. De terminal werkt draadloos en kan makkelijk verplaatst worden. Dankzij een simkaart kan je de terminal dus zowel in je fysieke winkel als onderweg bij een klant gebruiken. Zodra een transactie via de terminal geslaagd is, verschijnt de betaalinformatie in onFact en wordt de factuur gemarkeerd als 'betaald'.

Ben je reeds voor online betaling van je facturen met Mollie verbonden in onFact, ga dan door naar '', verder in deze documentatie.

Optie A: Ik heb Mollie nog niet geconfigureerd in onFact

Een account aanmaken bij Mollie

De Mollie-koppeling activeren

'Mollie' in onFact is een integratie die je eerst moet activeren om te kunnen gebruiken.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik 'Apps en koppelingen'.

  2. Bij de apps en koppelingen met betrekking tot betalingen activeer je 'Mollie'.

  3. Klik op de gele knop 'Configureren' voor volgende stappen.

De Mollie-koppeling instellen

Een de koppeling geactiveerd is, kan je via de gele knop 'Configureren' je Mollie-account gaan koppelen. Je wordt gevraagd om te connecteren met Mollie: je wordt nu omgeleid naar de mollie.com-omgeving. Daar moet je onFact de toestemming geven om je Mollie-gegevens te raadplegen.

Nadat je via Mollie je hebt aangemeld, zal je in onFact de keuze krijgen om een Mollie-profiel per dagboek te selecteren. Dit is vooral relevant in het geval dat je meerdere betaalschermen in Mollie aangemaakt hebt. Standaard zal daar je bedrijfsnaam verschijnen. Klik op 'Opslaan' om je account te verbinden.

Nu kan je selecteren welke diensten je wil activeren: bij het selecteren van de betaalterminal zullen online betalingen ook standaard aan staan.

Vink hier 'Betaalterminal' aan om via de terminal betalingen te ontvangen.

Optie B: Ik gebruik Mollie al voor online betaling in onFact

Ben je al met Mollie gekoppeld voor online betalingen? Dan kan je deze nieuwe services nu ook activeren in je account.

  1. Klik daarvoor rechtsboven op je e-mailadres in onFact.

  2. Ga naar 'Apps en koppelingen' m.b.t. betalingen'.

  3. Klik bij 'Mollie.com' op de gele knop 'Configureren' om het selectiescherm te zien.

Als je hier onderaan ook 'Betaalterminal' aanvinkt, zal onFact toestemming vragen om deze extra functionaliteit ook te kunnen koppelen.

Klik op de grijze tekst 'Koppeling vernieuwen' om te verbinden met Mollie en toestemming te geven voor deze activatie. Je wordt hiervoor doorgestuurd naar je Mollie-omgeving.

Betaalterminal gebruiken bij betaling facturen

In het samenvattingsvenster van de factuur, verschijnt bovenaan een nieuwe grijze knop 'Mollie betaalterminal'. Klik er op om je terminal te selecteren (een pop-up venster opent) en bevestig via 'Betaling aanmaken'.

De betaalinfo van de factuur verschijnt nu op je Mollie terminal en kan door de klant betaald worden. Bij een geslaagde transactie wordt meteen teruggekoppeld naar onFact: de betaalgegevens verschijnen bij de factuur in onFact en deze wordt gemarkeerd als 'betaald'.

Kostprijs en informatie

Het gebruik van de Mollie betaalterminal is niet gratis. Je ontvangt namelijk de fysieke terminal en er is een transactiekost. Je kan de voorwaarden nalezen op deze pagina:

Om Mollie te kunnen gebruiken vanuit onFact, moet je beschikken over een Mollie account. Via de kan je eenvoudig een account voor je bedrijf aanmaken. Je kan hier ook kiezen welke betaalmogelijkheden je activeert en hun tarifering bekijken.

website van Mollie
Optie B
Alles-in-één POS Betalingen: Online en Fysiek
Logo