Documentatie
onFact.BE
onFact.BE
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Betalingen verwerken
    • Rekeningen
      • Kasboek (overzicht cash transacties)
    • QR-code op facturen
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Aankopen invoeren
        • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
        • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Aankopen verwerken
      • Aankopen betalen
      • Aankopen exporteren voor boekhouding
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Dagontvangstenboek
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Incassodienst
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto's
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via Google
        • Via e-mailadres bij andere provider (SMTP)
          • Verzenden via Telenet
          • Verzenden via Skynet
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische herinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • CodaBox
      • CodaClean
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Accowin
      • Acta-B LEXAct
      • Admisol
      • Adix
      • Adsolut
      • Allegro
      • Basecone
      • BillToBox
      • Briljant Account
      • ClearFacts
      • CodaBox boekhouding
      • ExactOnline
        • Meerdere onFact accounts koppelen met ExactOnline
        • Foutcodes
      • Exact ProAcc
      • Expert/M
      • Horus
      • Lyanthe
      • Octopus
      • OfficeM (Intradev)
      • Pingwin 5
      • Sage BOB (50)
      • SnelStart
      • Syscom Silicon Financial
      • Tax Advisor
      • Top Account
      • Twinfield
      • Venice
      • VeroCount
      • WinAuditor
      • WinBooks Connect
      • Wings
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • Payconiq
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met leveranciers
      • APOK
      • Cebeo
      • Desco
      • Facq
      • Rexel
      • STG
      • Van Marcke
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
      • OneDrive
    • Bedrijfsdocumenten
      • E-Box Enterprise
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
      • Hoe kan ik een foto uploaden van een aankoopdocument?
      • Hoe voeg ik een snelkoppeling toe aan mijn startscherm?
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
      • Hoe vermeld ik een gestructureerde mededeling op mijn facturen?
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
    • Verzending via post
  • TEMPLATES
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
      • Kan ik een standaard template instellen per dagboek?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Samengestelde producten activeren
  • Samengesteld product aanmaken
  • Prijsberekening samengesteld product

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Samengestelde producten

PreviousProspectenNextStaffelprijzen

Last updated 8 months ago

Was this helpful?

De uitbreiding 'samengestelde producten' laat toe om samengestelde productaantallen te verkopen maar toch je stockbeheer op niveau van individueel product bij te werken.

Voorbeelden:

  • een wijnhandel verkoopt wijnflessen per stuk, maar ook in doos van zes stuks. Het samengesteld product is een doos met zes flessen. Als dit samengesteld product verkocht wordt, zullen er in het stockbeheer ineens zes stuks van de teller gaan.

  • een make-up winkel verkoopt make-up producten per stuk, maar als actie wordt er ook een samengesteld doosje verkocht met twee lipsticks, twee blushes en twee nagellakken. Als dit samengesteld product verkocht wordt, zullen er in het stockbeheer telkens twee stuks van elke productteller gaan.

Samengestelde producten activeren

Om deze functie te gebruiken, moet je ze eerst activeren.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik er op om het menu te openen.

  2. Kies 'Apps en koppelingen'.

  3. Bij de apps en koppelingen met betrekking tot producten, kies je 'Samengestelde producten'.

  4. Klik op de groene knop 'Activeren'.

De toepassing van samengestelde producten in onFact is verbonden met het gebruik van de module 'Stockbeheer', zodat bij verkoop de stock van de deelproducten bijgewerkt wordt. hoe je deze module ook activeert vooraleer verder te gaan.

Samengesteld product aanmaken

Om een samengesteld product aan te maken, maak je een nieuw product aan.

  • in het veld 'Optionele extra omschrijving' kan je aangeven wat het samengesteld product allemaal omvat, bv. 'Bevat 3 modems en 1 router'.

  • als verkoopprijs kan je bv. een voordeelprijs toekennen omdat men meerdere producten in één keer aankoopt. De verkoopprijs wordt niet automatisch berekend als het totaal van de onderliggende producten.

Je samengesteld product is nu aangemaakt. Om het stockbeheer te laten kloppen, moeten er nog individuele producten worden aan toegevoegd. Ga daarvoor naar het venster aan de rechterzijde en klik op de gele knop 'Bewerken' naast 'Samengesteld product'.

In het volgende venster kan je aangeven hoeveel stuks van welk product zullen uitmaken van je samengesteld product (bv. 6 stuks van product A, of 2 stuks van product B én 2 stuks van product C).

De producten die hier ingevoerd worden, worden gekoppeld aan hun eigen stocklijst. Dit wil zeggen dat de verkoop van een samengesteld product ook rechtstreeks invloed zal hebben op de stocklijst van de individuele producten.

Prijsberekening samengesteld product

Je kan ervoor kiezen om een samengesteld product een eigen prijs te geven, die je zelf bepaalt. In dat geval ga je in de productfiche van het samengesteld product, zelf een waarde invullen bij 'Verkoopprijs'.

Je kan er ook voor kiezen om de prijs van het samengestelde product te laten berekenen op basis van de verkoopprijs van de onderdelen.

  • Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik er op om het menu te openen.

  • Kies 'Apps en koppelingen'.

  • Bij de apps en koppelingen met betrekking tot producten, kies je 'Samengestelde producten'.

  • Klik op de gele knop 'Configureren'. Hier kan je aangeven of je dergelijke automatische prijsberekening wil toepassen:

Als er reeds samengestelde producten in je productlijst bestaan, zullen deze niet automatisch bijgewerkt worden qua prijssamenstelling. Dit gebeurt wel zodra je de productfiche eens zal 'Bewerken' en opnieuw 'Opslaan'.

Een kan je niet toevoegen op het niveau van je samengesteld product. Voer stockwijzigingen steeds uit op niveau van de individuele producten die deel uitmaken van je samengesteld product.

Lees hier
stockwijziging