Aangepaste velden bij contacten
Last updated
Last updated
onFact voorziet de mogelijkheid om eigen informatievelden aan te maken bij je contacten. In deze velden kan je extra informatie kwijt op contactniveau (leveranciers en/of klanten), die voor jouw bedrijfsvoering belangrijk is.
Ga rechtsboven naar je e-mailadres in onFact
Kies 'Instellingen bedrijf'
Kies in het middenmenu 'Aangepaste velden bij contacten'
Klik rechtsboven op de groene knop 'Veld toevoegen'
Je zal nu de vorm en mogelijke inhoud van dit veld moeten bepalen.
Keuze 1: een klein tekstveld. Je kan 1 lijn tekst toevoegen als invoer bij het gemaakte veld. Voorbeeld: aangeven welk lidkaartnummer het contact heeft.
Naam: Lidkaartnummer
Invulwaarde: 123456
Keuze 2: een groot tekstveld. Je kan meerdere lijnen tekst toevoegen als invoer bij het gemaakte veld. Voorbeeld: aangeven hoe de klant bij het bedrijf terecht is gekomen.
Naam: Verwijzing
Invulwaarde: Contact via beurs Napels, bijzonder interesse in export Italië + connectie haven A.
Keuze 3: selecteer uit opties. Voeg meerdere opties toe die als waarde voor die veld dienen. Voorbeeld: aangeven om welk type klant het gaat bij een bedrijf dat in elektrische steps handelt.
Naam: Type klant
Invulwaarde: (keuze uit) Aankoop step, Service step, Huur step
Gebruik de komma om in het veld 'Opties' je verschillende opties in te voeren.
Keuze 4: ja/neen. Via vinkvakje wordt de waarde aan- of uitgevinkt. Voorbeeld: aanduiden of klant nieuwsbrieven en promo wil ontvangen of niet.
Naam: Nieuwsbrief
Invulwaarde: vakje aan- of uitgevinkt
Per aangemaakt veld kan je aangeven of je dit veld op documenten wil tonen of niet. Kies je voor weergeven op documenten, dan verschijnt het veld met zijn waarde onder de tabel met je goederen/diensten.
Zie je dit veld liever op een andere plaats op je documenten? Contacteer support@onfact.be.
Het gecreëerde veld verschijnt in de klantenfiche, waar de waarde kan aangeduid worden. Het is mogelijk om in het overzicht van klanten via 'Filters' klanten op dit nieuwe veld te filteren: