Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?

Je onderneming is in volle groei en je besluit bv. over te schakelen van éénmanszaak naar BV. De gegevens van je onderneming worden dus gewijzigd. Welke gevolgen heeft dat voor je onFact-account?

Nieuwe account of behoud huidige account?

Je kan je bedrijfsgegevens aanpassen in je huidige account, of je kan een volledig nieuwe account opstarten. Elke keuze heeft voor- en nadelen. We lijsten ze hieronder op:

Voor/nadelen zelfde account

Behoud historische gegevens.

Behoud van klantgegevens en producten.

Mogelijk tijdelijke foutjes bij de switch in bv. herinneringen die reeds nieuwe bedrijfsgegevens bevatten.

Geen totaaloverzicht per bedrijfsvorm (eenmanszaak/BV), tenzij via een datumfilter.

Voor/nadelen nieuwe account:

Het gaat om een compleet nieuw bedrijf dus alles is mooi opgesplitst.

Klantgegevens en producten kunnen geëxporteerd worden uit de 'oude' account en geïmporteerd worden in de nieuwe account via een csv-bestand (behalve bij klanten: contactpersonen & eigen aangemaakte infovelden en bij producten: productfoto's).

Je oude account kan naar het 'gratis' abonnement omgeschakeld worden. Indien er nog tegoed op staat, kunnen we dit overzetten naar de nieuwe bedrijfsaccount. Met dergelijk gratis abonnement kan je dan nog steeds de gegevens van je oude onderneming, bv. eenmanszaak consulteren. De nieuwe bedrijfsaccount wordt dan de betalende account (maar gezien aftrek lopend tegoed betekent dit geen verhoogde abonnementskosten).

Deze account start vanaf nul en bevat dus geen historische gegevens per klant of product.

Ben je niet zeker welke keuze (zelfde/nieuwe account) voor jou best past, neem dan contact op met support@onfact.be.

Last updated