Wettelijke vermeldingen

Gebruik van wettelijke vermeldingen

Eventuele wettelijke vermeldingen kunnen onderaan op documenten geplaatst worden. Ze kunnen makkelijk aan- en uitgevinkt worden en hoeven zo niet op elk document getoond te worden (enkel indien van toepassing). Een veel voorkomende toepassing is de vermelding van een btw-uitzondering, indien de onderneming daarop beroep doet.

De maximale lengte voor wettelijke vermeldingen is 255 karakters. Er is geen mogelijkheid tot opmaak of paragrafen scheiden. Wil je meer informatie op je documenten weergeven, gebruik dan het onderschrift.

Standaard wettelijke vermeldingen gebruiken

Als bij het aanmaken van bv. een factuur, bij de klantinformatie een btw-uitzondering gaat aanduiden, zal automatisch de correcte nodige wettelijke vermelding op de factuur verschijnen.

Lees hier meer over de verschillende vermeldingen die gekoppeld zijn aan de btw-uitzonderingen in onFact.

Kies je in dit geval bijvoorbeeld voor btw-uitzondering 'Medecontractant', dan zal automatisch de vereiste wettelijke vermelding op je factuur verschijnen, onder het onderschrift. Voorbeeld:

Wettelijke vermelding(en) aanmaken

Het is mogelijk om, naast de standaard vermeldingen, extra wettelijke vermeldingen aan te maken in je onFact omgeving. Je kan ze aanmaken als volgt:

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik er op om het menu te openen

  2. Kies 'Instellingen bedrijf'

  3. Ga naar de tab 'Wettelijke vermeldingen'

Om een vermelding aan te maken, klik je op 'Bewerken'. Bij het aanmaken van een nieuwe wettelijke vermelding kan je kiezen of ze standaard wel of niet vermeld wordt op je documenten.

Vermelding op documenten

Bij het aanmaken van documenten zal je nu de ingevoerde wettelijke vermeldingen zien staan; deze kunnen aan- of uitgevinkt worden om al dan niet te tonen op documenten.

Heb je relatief lange wettelijke vermeldingen? Overweeg dan om ze in het onderschrift van je document te plaatsen. Dit veld laat meer karakters toe dan de wettelijke vermelding.

Last updated