Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?

Het is mogelijk om in bv. je overzicht van facturen een extra kolom weer te geven met daarin bv. een referentie of omschrijving van de factuur. Voorbeeld:

Er zijn twee velden beschikbaar in onFact dat je hiervoor zou kunnen gebruiken. Je moet dan eerst het veld activeren, en nadien ook je kolomfiltering aanpassen.

Voor het weergeven van de referentie kan je in onFact het veld 'Tekst boven tabel' gebruiken, of het veld 'Interne nota'.

  • Je wil je referentie ook TONEN op je documenten: kies dan 'Tekst boven tabel'.

  • Je wil je referentie NIET tonen op je documenten, dus enkel intern gebruik: kies dan 'Interne nota'.

Tekst boven tabel activeren

  • Ga rechtsboven naar je e-mailadres

  • Kies 'Apps en koppelingen'

  • Activeer 'Extra tekstveld bovenaan documenten' (Bekommer je even niet om de gele knop 'Instellingen').

Ga je nu bv. een offerte aanmaken, dan zal je boven je tabel met lijnen voor producten/diensten een extra veld krijgen. Hierin geef je je referentie in.

Interne nota gebruiken

Nadat je een document hebt aangemaakt, zie je rechtsonder in het samenvattingsscherm een sectie 'Interne nota':

Om je referentie in te voeren, klik je daar op de gele knop 'Bewerken'.

Weergeven van de gekozen methode in je overzicht van documenten

  • Ga naar het overzicht van je documenten (hieronder bv. overzicht 'offertes').

  • Klik daar op de gele knop 'Filters'.

Je zal zien dat je de kolom 'Nota' of 'Tekst bovenaan' ook kan aanvinken. Doe je dat, dan zal die ook getoond worden in je overzicht - incl. de referenties die je in dat veld opgaf.

Klik linksonder ook op 'Filter onthouden' om deze instelling ook voor volgende keren te gebruiken.

Last updated