Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Foutmelding: 'Ongeldige ref. btw code'
  • Foutmelding: 'Boekstuknummer in gebruik'
  • Foutmelding: 'Document Type not allowed'
  • Foutmelding: 'Wrong Division'

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling met de boekhouder
  3. ExactOnline

Foutcodes

PreviousExactOnlineNextLyanthe

Last updated 3 years ago

Was this helpful?

Foutmelding: 'Ongeldige ref. btw code'

Als je deze melding ziet verschijnen, zijn er twee mogelijke oorzaken/oplossingen.

A) Je kan in onFact op het niveau van de klantgegevens in een factuur een btw-uitzondering aanduiden. Daarnaast kan je ook per lijn een btw-tarief kiezen. Als je een uitzondering kiest, worden de automatisch lijnen op 0% btw gezet, maar is het wel nog mogelijk om deze te bewerken. In dit geval werd er wellicht een btw-uitzondering aangeduid, maar toch btw aangerekend - of omgekeerd, geen uitzondering aangeduid maar ook geen btw aangerekend.

B) Een andere mogelijke oorzaak is dat in het ExactOnline-dossier de standaardcodes niet aanwezig zijn. onFact gebruikt standaardcodes omdat deze normaalgezien in elk dossier aanwezig zijn en zo kunnen we deze automatisch matchen. Wanneer deze btw-codes echter manueel werden aangepast of ingesteld, kan onFact niet weten welke lijn bij welke btw-code hoort.

Foutmelding: 'Boekstuknummer in gebruik'

Als je deze melding ziet verschijnen, zit er al een factuur met dit bepaalde volgnummer in ExactOnline.

Foutmelding: 'Document Type not allowed'

Deze foutmelding krijg je te zien als de koppeling opgezet is met een 'MijnKantoor'-account in ExactOnline en niet met een gewone ExactOnline account. Een 'MijnKantoor'-account heeft niet voldoende rechten om facturen door te sturen naar ExactOnline op de manier die onFact gebruikt. In zo'n geval kan je best aan je boekhouder vragen om de koppeling eenmalig op te zetten. Hij/zij kan hiervoor ook contact nemen met .

Foutmelding: 'Wrong Division'

Deze foutmelding wijst op een authenticatiefout bij ExactOnline.

  • Mogelijkheid 1: de foutmelding wil zeggen dat de ExactOnline gebruiker waarmee ingelogd is, geen toegang (meer) heeft tot het specifieke dossier dat geselecteerd is tijdens het opzetten. Voorbeeld: koppeling werd oorspronkelijk opgezet door boekhoudkantoor A maar na verloop van tijd werd het dossier overgenomen door boekhoudkantoor B. De koppeling is dan opgezet via kantoor A met hun login, maar dit kantoor heeft geen toegang meer tot die "division" (dossier). In dit geval kan je onder 'Apps en koppelingen' in onFact de connectie met ExactOnline verbreken en opnieuw koppelen met een een login van kantoor B.

  • Mogelijkheid 2: soms geeft ExactOnline deze foutmelding ook wanneer de koppeling is opgezet met een "MijnKantoor"-gebruiker. Deze gebruiker heeft onvoldoende rechten om boekingsvoorstellen aan te maken. De koppeling moet opgezet worden met een gewone ExactOnline account.

support@onfact.nl