Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Barcode scanner activeren
  • Barcode scanner gebruiken
  • Producten voorzien van EAN-code
  • Producten scannen - scanner verbonden met computer
  • Producten scannen - mobiele app + scanner

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Barcode scanner

PreviousAnderstalige klantenNextBetalingsverzoeken

Last updated 1 month ago

Was this helpful?

Scan je producten met een barcode scanner om ze eenvoudig toe te voegen als productlijn in je documenten.

Barcode scanner activeren

Het gebruik van de barcode scanner kan geactiveerd worden vanuit de 'Apps en koppelingen'.

  • Navigeer rechtsboven naar je e-mailadres en klik er op om het menu te openen.

  • Selecteer 'Apps en koppelingen'.

  • In de lijst van 'Apps en koppelingen met betrekking tot producten' ga je naar 'Barcode scanner.

Deze uitbreiding kan je activeren en nadien meteen gebruiken; een groene knop 'Start barcodescanner' zal verschijnen boven de productlijnen in het aanmaakvenster van een document.

Barcode scanner gebruiken

Heb je op dit moment al producten in je productenlijst staan? Vul dan eerst de EAN-code aan voor je bestaande producten (zie onder).

Producten voorzien van EAN-code

Zodra de module 'Barcode scanner' geactiveerd is, verschijnt een extra veld 'EAN code' in de productfiche. Deze code is gekoppeld aan de barcode van het product. Door de EAN van een product in onFact in te voeren, zal bij het scannen van de gekoppelde barcode, de productlijn in onFact worden ingevuld. Het is niet mogelijk om nieuwe producten toe te voegen op basis van de gescande EAN-code; de code moet reeds aanwezig zijn in onFact.

Om je producten bij te werken met een EAN-code, kan je deze exporteren en opnieuw importeren. Dit verloopt op dezelfde wijze als een prijsupdate. In plaats van de kolom met de prijsinfo, ga je dus informatie toevoegen in het EAN-veld van elk product. Je leest er alles over in dit artikel:

Producten scannen - scanner verbonden met computer

Klik op 'Start barcodescanner' om je producten te kunnen scannen. Het kader met productlijnen wordt groen omcirkeld:

Scan nu het product met je barcode scanner. De productlijn van het gescande artikel wordt ingevuld en gekoppeld aan de productfiche. Door het product meerdere keren te scannen kan je het aantal verhogen. Scan extra producten om lijnen toe te voegen.

Klik op de grijze knop 'Scannen stoppen' om de scanning te deactiveren en de overige factuurvelden in onFact manueel aan te vullen.

Producten scannen - mobiele app + scanner

Installeer de onFact-app op je mobiele scanner, of mobiele telefoon met scanfunctie.

Maak een nieuwe factuur en klik op het gedeelte 'Lijnen'. Scan de barcode van het product met de scannerfunctie: dit wordt automatisch toegevoegd als een nieuwe productlijn. Scan meermaals om de aantallen te verhogen.

Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
Mobiele app