Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • De Twikey-koppeling activeren
  • Een account aanmaken bij Twikey
  • De Twikey-koppeling instellen
  • API-sleutel
  • B2B en B2C Contract nummer
  • Notificatie aan klant voor elke inning?
  • Callback URL
  • Mandaten aanmaken bij klanten
  • Mandaten gebruiken
  • Voor facturen
  • Voor abonnementen (periodieke facturen)

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Twikey

PreviousTijdsregistratieNextWerfadressen

Last updated 3 years ago

Was this helpful?

Met kan je je onFact-facturen innen via automatische incasso. Twikey is een bedrijf en cloudplatform dat het beheer van mandaten enorm vereenvoudigt. Je kan mandaten voor domiciliëring klaar zetten - je klanten kunnen deze vervolgens online ondertekenen via e-ID, bankkaart of smartphone. Deze mandaten kunnen vervolgens gebruikt worden om openstaande bedragen te innen. Je klant hoeft niet meer naar betaling om te kijken en jij vermijdt laattijdig betaalde facturen.

De Twikey-koppeling activeren

'Twikey' in onFact is een integratie die je eerst moet activeren om te kunnen gebruiken.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik 'Apps en koppelingen'.

  2. Bij de apps en koppelingen met betrekking tot betalingen activeer je 'Twikey'.

Een account aanmaken bij Twikey

Als je een account hebt aangemaakt, ga je in Twikey naar je eigen accountinformatie.

De Twikey-koppeling instellen

Nadat de koppeling geactiveerd is, moet je deze via de gele knop 'Configureren'.

Je kan nu vijf zaken invullen of instellen:

  1. API-sleutel

  2. B2C Contract nummer

  3. B2B Contract nummer

  4. Notificatie aan klant voor elke inning?

  5. Callback URL

API-sleutel

Deze haal je op in je Twikey-account, onder Settings/Instellingen, dan API.

Kopieer de waarde uit het veld 'API Token' en plak deze in onFact in het veld 'API-sleutel'.

B2B en B2C Contract nummer

In Twikey kan je verschillende soorten contracten laten ondertekenen door je klanten. Deze zijn steeds gebaseerd op templates. Omdat bedrijven ook B2B mandaten kunnen ondertekenen naast CORE mandaten is het mogelijk om in onFact twee contract templates in te stellen die gebruikt kunnen worden.

  • voor particulieren moet dit een CORE mandaat zijn

  • voor bedrijven kan dit zowel een CORE als B2B mandaat zijn

Om de templates in te stellen ga je in je Twikey account onder 'Instellingen' naar 'Templates' en kopieer je de nummers aan het begin van de lijnen naar de velden in onFact.

Notificatie aan klant voor elke inning?

Via deze knop kan je aangeven of je je klanten al dan niet op de hoogte wil brengen van een komende inning. Activeer je deze keuze, dan zal er vanuit Twikey een e-mail verzonden worden naar je klant met de mededeling dat er op (datum) een (bedrag) van zijn rekening zal gaan. Het e-mailbericht is via je Twikey-account aanpasbaar.

Als deze zaken in onFact zijn ingevoerd, klik je op de gele knop 'Opslaan' om de Twikey-instellingen te bewaren.

Callback URL

Voer de Callback URL die je bij de instellingen in onFact te zien krijgt, in in het volgende veld in je Twikey-account:

Dit geeft onFact toegang tot je Twikey-account en zorgt ervoor dat de mandaatgegevens in onFact up-to-date blijven. Klik op 'Save' om te bewaren.

Mandaten aanmaken bij klanten

Eenmaal de connectie ingesteld is, zal er in het overzicht van klanten een extra kolom verschijnen met het Twikey-logo. Bij een klant met een actief ondertekend mandaat verschijnt het oranje icoontje.

Om een mandaat aan te maken bij klanten, klik je door naar de klantenfiche. Daar verschijnt een extra tab: Twikey.

In die tab verschijnen de eventuele actieve domiciliëringsmandaten. Om een nieuw mandaat aan te maken, klik je op de groene knop 'Nieuw domiciliëringsmandaat klaarzetten voor ondertekening'. Het mandaat wordt toegevoegd en staat klaar ter ondertekening:

Van hieruit kan je:

  • De mandaatgegevens verwijderen

  • Een uitnodiging verzenden naar je klant per e-mail, om het mandaat te ondertekenen in de Twikey-omgeving

  • De ondertekenlink zelf raadplegen, door te klikken op 'Mandaat online ondertekenen'

Mandaten gebruiken

Voor facturen

Heeft je klant het mandaat ondertekend? Dan kan je nu het mandaat gebruiken om facturen te innen. Als je naar een openstaande factuur van de klant gaat, zie je onder de tijdlijn een Twikey-kader. Hier kan je een nieuwe vordering starten.

Voor abonnementen (periodieke facturen)

Ook voor abonnementen kan een domiciliëringsmandaat gebruikt worden. Als je bij het instellen van het abonnement kiest voor de optie om ook het bedrag te innen, dan zal tijdens het aanmaken van elke nieuwe factuur ook automatisch een vordering starten via Twikey. Op deze manier worden je facturen automatisch aangemaakt, verzonden naar de klant én geïnd via domiciliëring.

Om de koppeling te realiseren, moet je beschikken over een Twikey-account. Twikey stelt voor, op basis van een prijs per mandaat en/of transactie.

verschillende prijspakketten
Twikey