Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Standaard e-mails activeren
  • Standaard e-mails aanmaken
  • Standaard e-mails verzenden

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Standaard e-mails

PreviousStaffelprijzenNextStockbeheer (voorraadbeheer)

Last updated 3 years ago

Was this helpful?

Met standaard e-mails kan je e-mailteksten aanmaken die je regelmatig naar klanten of leveranciers verstuurt. Zo kan je een standaard e-mail met één klik verzenden zonder steeds de tekst opnieuw te moeten invoeren. Voorbeelden zijn een bedankingse-mail na een bestelling of betaling van een klant, of het opvragen van je openstaande rekening bij een leverancier.

Standaard e-mails activeren

'Standaard e-mails' in is een app in die je eerst moet activeren om te kunnen gebruiken.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik 'Apps en koppelingen'.

  2. Bij het overzicht van alle apps en koppelingen activeer je 'Standaard e-mails'.

Standaard e-mails aanmaken

Zodra de app geactiveerd is, verschijnt de gele knop 'Configureren'. Klik hierop om je standaard e-mailberichten aan te maken.

Heb je de app '' geactiveerd? Dan zal je e-mailberichten kunnen aanmaken in de verschillende geactiveerde talen.

Om een nieuw e-mailbericht aan te maken klik je op de groene knop 'Standaard e-mail aanmaken'. Je e-mail kan een onderwerp bevatten en een tekst.

Standaard e-mails verzenden

De verzending van een standaard e-mail gebeurt steeds vanuit de klantenfiche of vanuit de leveranciersfiche. In de klantenfiche zal je aan de linkerzijde een tab zien staan 'Standaard e-mails'. Het cijfer tussen haakjes geeft aan uit hoeveel standaard e-mailberichten je kan kiezen.

Klik je hierop, dan kan je het bericht van je keuze gaan 'Verzenden'. In het eigenlijke e-mailvenster kan je nog aanpassingen maken vooraleer te verzenden. De verzonden e-mail verschijnt ook bovenaan achter het enveloppe-icoon bij je verzonden e-mails.

Is je klant bv. franstalig maar heb je zelf geen franstalig e-mailbericht aangemaakt, dan zal voor die klant geen standaard e-mail verschijnen. Enkel de berichten die matchen met de taal van de klant/leverancier worden getoond.

De tekst van de e-mail kan je opmaken via de visuele editor. In het e-mailbericht kan je ook . Wil je bijvoorbeeld een bedankingse-mail sturen na een bestelling, dan kan je die als volgt opbouwen:

gebruik maken van tags
onFact
Anderstalige klanten