Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Leveringsbonnen activeren
  • Leveringsbonnen gebruiken
  • Prijs tonen / verbergen op leveringsbon
  • Afwijkend leveringsadres
  • Overname leveringsdatum op factuur
  • Meerdere leveringsbonnen in 1x factureren
  • Instellingen voor kopiëren en samenvoegen
  • Leveringsbon ondertekenen

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Apps - Uitbreidingen

Leveringsbonnen

PreviousLeveringsadressenNextLeveringsdatum

Last updated 2 years ago

Was this helpful?

Leveringsbonnen activeren

Het gebruik van leveringsbonnen kan geactiveerd worden vanuit de 'Apps en koppelingen'.

  1. Navigeer rechtsboven naar je e-mailadres en kies 'Apps en koppelingen' in het menu.

  2. In de lijst van 'Apps en koppelingen met betrekking tot documenten' ga je naar 'Leveringsbonnen'.

Deze uitbreiding kan je activeren en nadien meteen gebruiken; een extra type documenten ('Leveringsbonnen') zal in het linkermenu verschijnen.

Leveringsbonnen gebruiken

De opbouw en opmaak van een leveringsbon is analoog aan deze van een factuur.

Nog geen factuur aangemaakt? Lees eerst in de documentatie rond hoe je dit aanpakt.

Voorbeeld van een leveringsbon:

Prijs tonen / verbergen op leveringsbon

Standaard worden op de leveringsbonnen de prijzen van producten weergegeven. Wil je deze niet zichtbaar maken voor de klant, dan kan je dit aanpassen op niveau van je template.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en kies 'Instellingen bedrijf'.

  2. Kies in het menu voor 'Templates'. Je krijgt nu een overzicht van de templates die je in gebruik hebt.

  3. Kies de template die je wil aanpassen en klik op de gele knop 'Template personaliseren'.

Scroll naar onder in het bewerkingsvenster; onder de aanduidingen m.b.t. kleuren kan je twee keuzes aan- of uitvinken:

  • Prijzen op leverbonnen weergeven: als je dit uitvinkt zullen de prijzen NIET worden weergegeven op leveringsbonnen.

  • Toon aantallen: als je dit uitvinkt zullen geen aantallen worden weergegeven op documenten, dus ook niet op de leveringsbonnen.

Klik op 'Opslaan' om je keuzes te bewaren.

Afwijkend leveringsadres

Overname leveringsdatum op factuur

Als je het veld 'Leveringsdatum' hebt geactiveerd, zal je deze datum ook op je facturen kunnen vermelden.

Meerdere leveringsbonnen in 1x factureren

In het overzicht van leveringsbonnen is het mogelijk om meerdere bonnen aan te duiden, en deze op één en dezelfde factuur te laten verschijnen.

  • selecteer je bv. drie bonnen gericht aan dezelfde klant, dan zullen alle vermelde goederen en diensten op één en dezelfde factuur aan deze klant verschijnen.

  • selecteer je bv. drie bonnen gericht aan klant A en 2 bonnen gericht aan klant B, dan zullen alle vermelde goederen en diensten geleverd aan klant A op eenzelfde factuur komen, en alle vermelde goederen en diensten geleverd aan klant B op een andere factuur (gericht aan klant B).

Dit verloopt via de blauwe knop 'Acties' in het overzicht van leveringsbonnen:

Instellingen voor kopiëren en samenvoegen

Bij het activeren van de leveringsbon-app, kan je configureren hoe het document met samengevoegde leveringsbonnen er moet uitzien.

Er zijn drie keuzes:

  • Geen tussentitels invoegen: alle productlijnen uit alle gecombineerde leveringsbonnen verschijnen onder elkaar op het einddocument.

  • Kleine tussentitels invoegen: alle productlijnen verschijnen per leveringsbon onder elkaar op het einddocument.

  • Tussentitels en subtotalen invoegen: op het einddocument zie je per leveringsbon een overzicht van productlijnen en het subtotaal per leveringsbon.

Leveringsbon ondertekenen

Een leveringsbon kan je ook laten ondertekenen. Je kan de bon uitprinten en laten ondertekenen, maar de klant kan deze ook digitaal en/of vanop afstand ondertekenen.

In het hoofdstuk 'Online ondertekenen' vind je alle info over:

  • instellen van je eigen handtekening als zaakvoerder;

  • digitaal ondertekenen van een document;

  • begeleidende e-mail met mogelijkheid digitaal ondertekenen van een document.

Het is mogelijk om naast het facturatie-adres, ook een afwijkend leveringsadres weer te geven op je leveringsbon. hoe je dat doet.

Kopieer je een leveringsbon naar een factuur, dan zal de datum van de leveringsbon automatisch worden overgenomen als 'leveringsdatum' op de factuur ( meer over het veld 'Leveringsdatum).

het hoofdstuk 'Online ondertekenen'.

Lees hier
lees hier
Lees hier
factuur aanmaken - basismodule