Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Documenten via e-mail verzenden vanuit onFact
  • Status bericht
  • Enveloppe-icoon
  • Overzicht verzonden e-mails
  • Documenten via e-mail ontvangen in onFact

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Overige functies

Verzending via e-mail

PreviousVerwerklijstenNextMijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?

Last updated 3 years ago

Was this helpful?

De meeste documenttypes in onFact kunnen verzonden worden via e-mail. De e-mailverzending kan je gebruiken om documenten te verzenden:

  • naar je klanten, bv. een offerte of factuur;

  • naar je leveranciers, bv. een inkooporder voor nieuwe producten.

Documenten via e-mail verzenden vanuit onFact

Om een document te verzenden vanuit onFact, ga je naar de samenvatting van het document. Daar zie je bovenaan een gele knop 'Verzenden via e-mail'.

Als je deze aanklikt zal er een nieuw venster openen waarin een e-mail wordt voorbereid:

Je kan hier het e-mailadres van de klant nog wijzigen, de tekst wijzigen, ...

Aan de rechterzijde worden twee bijlagen getoond: een PDF-versie van je factuur en een xml-versie. Stel dat je klant een andere ondernemer is die ook met een facturatieprogramma werkt, dan kan hij deze xml-versie van de factuur meteen inlezen en verwerken in zijn programma. Dit is dus een extra service naar je B2B-klanten toe.

Als je na verzending opnieuw in het samenvattingsvenster terechtkomt, zal je zien dat het document een nieuwe status 'Verzonden via e-mail' heeft gekregen.

Status bericht

In het voorbeeld hierboven zie je een berichtstatus: 'Afgeleverd' met groen vinkje. De mogelijke status kan 'afgeleverd', 'gelezen' of 'mislukt' zijn. Let op: de ontvanger kan de status 'gelezen' blokkeren in zijn privacy-instellingen. Het is dus niet omdat de e-mail niet op 'gelezen' staat, dat deze ook effectief niet gelezen is.

Enveloppe-icoon

Als je klikt op het enveloppe-icoon, kan je het e-mailbericht zoals je het verzonden hebt, in detail oproepen. Zie voorbeeld:

Overzicht verzonden e-mails

Het is ook mogelijk om in één oogopslag alle verzonden e-mails vanuit onFact te bekijken. Deze kan je raadplegen via het enveloppe-icoon bovenaan de pagina (naast je e-mailadres). Hier bevindt zich het overzicht van alle e-mails die je vanuit onFact verzonden hebt, incl. hun status.

Documenten via e-mail ontvangen in onFact

Een overzicht van je inkomende aankoopdocumenten zal verschijnen bij je verwerklijsten:

Meer informatie over die instellingen vind je in het hoofdstuk ''.

Als je de module 'Aankopen' hebt geactiveerd, kan je ook inkomende documenten van leveranciers per e-mail ontvangen in je onFact-mailbox. Hoe dit in zijn werk gaat, lees je in het hoofdstuk ''.

Voor alle technische instellingen omtrent het verzenden via e-mail, zie het hoofdstuk ''.

E-mailinstellingen
Aankopen
E-mailinstellingen