Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Toegang voor onFact supportmedewerkers
  • Extra beveiligingsinstellingen
  • Links naar documenten
  • Tweefactorauthenticatie op niveau bedrijf verplichten
  • Extra beveiligingsinstellingen
  • Gebruikers met toegang tot uw data

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Instellingen

GDPR

PreviousWettelijke vermeldingenNextGegevens importeren

Last updated 2 years ago

Was this helpful?

In deze tab kan je de toegang voor onFact supportmedewerkers beheren en de gebruikers bekijken die toegang hebben tot je account.

Je vindt de tab door rechtsboven naar je e-mailadres in onFact te gaan en te klikken op 'Instellingen bedrijf'. De GDPR-tab vind je onderaan het menu.

Toegang voor onFact supportmedewerkers

Standaard hebben onze supportmedewerkers geen toegang tot de door jou ingevoerde informatie in onFact. Bij specifieke vragen omtrent bv. klanten, producten, inhoud van documenten kunnen we je echter veel sneller helpen als er toegang gegeven wordt tot de account. Die toegang beheer je via de slider (aan/uit). De toegang kan ten allen tijde terug in- of uitgeschakeld worden.

Extra beveiligingsinstellingen

Links naar documenten

In onFact is het mogelijk om beveiligde links te delen met je klanten, om bijvoorbeeld offertes online te ondertekenen of facturen online te betalen. Dit kan in de vorm van onderteken- of betaalknop in een e-mail. Deze links zijn beveiligd met een unieke code per document zodat je klant via deze link enkel het doorgestuurde document kan raadplegen. Deze code fungeert als een soort wachtwoord om een document te raadplegen.

Je kan in onFact nog een extra beveiligingslaag hanteren, waarbij iemand die een dergelijke link opent (of klikt op de onderteken- of betaalknop), eerst het e-mailadres moet invullen waarop zij het document ontvangen hebben. Op die manier wordt voorkomen dat wanneer iemand een dergelijke link onbedoeld in handen krijgt, het document kan geopend worden.

Tweefactorauthenticatie op niveau bedrijf verplichten

Als eigenaar van een account in onFact kan je instellen dat binnen jouw organisatie het gebruik van een tweefactorauthenticatie verplicht is.

Als je dit activeert, zullen alle gebruikers binnen jouw organisatie een extra code moeten invoeren bij het inloggen in onFact. Om zo'n code te genereren dien je als gebruiker een authenticatie-app te installeren op bv. je smartphone (deze apps zijn vaak gratis). Door dergelijke extra verificatie verbeter je de veiligheid van je gebruikersaccounts. Dit kan elke gebruiker zelf installeren, vanuit de 'Persoonlijke instellingen' in onFact.

Lees hieronder hoe tweefactorauthenticatie werkt in onFact:

Extra beveiligingsinstellingen

In onFact is het mogelijk om beveiligde links te delen met je klanten, om bijvoorbeeld offertes online te ondertekenen of facturen online te betalen. Dit kan in de vorm van onderteken- of betaalknop in een e-mail. Deze links zijn beveiligd met een unieke code per document zodat je klant via deze link enkel het doorgestuurde document kan raadplegen. Deze code fungeert als een soort wachtwoord om een document te raadplegen.

Standaard hanteert onFact nog een extra beveiligingslaag, waarbij iemand die een dergelijke link opent (of klikt op de onderteken- of betaalknop), eerst het e-mailadres moet invullen waarop zij het document ontvangen hebben.

Op die manier wordt voorkomen dat wanneer iemand een dergelijke link onbedoeld in handen krijgt, het document kan geopend worden. Deze extra beveiligingslaag is standaard actief. Indien je wenst kan je deze beveiliging uitschakelen door de slider uit te zetten (knop wordt grijs).

Gebruikers met toegang tot uw data

In onFact is het mogelijk om , zowel interne (bv. medewerkers) als externe (bv. boekhouder), toegang te geven tot je onFact-omgeving. In deze sectie zie je aan wie er momenteel toegang verleend wordt, hoe sterk het door de gebruiker gekozen wachtwoord is, en of zij hebben geactiveerd.

Persoonlijke instellingen
gebruikers
tweefactor authenticatie