Wij zijn alvast heel blij dat je overtuigd bent van onFact! Misschien ken je wel enkele collega-ondernemers voor wie onFact ook interessant kan zijn? Het delen van jouw ervaring met onFact kan je nu ook iets opleveren ... Als je vanuit onFact een collega-ondernemer uitnodigt voor een gratis proefperiode en hij/zij neemt een betalend abonnement, ontvang jij 1 maand gratis onFact. Hoe meer aangebrachte bedrijven, hoe meer gratis maanden. Vanaf drie aangebrachte bedrijven die een betalend abonnement aangaan, krijg je permanent 20% korting op jouw abonnement. De gratis maanden worden daar nog eens extra aan toegevoegd. Mooi meegenomen, toch?
Rechtsboven in het menu achter je e-mailadres vind je een knop 'Beveel onFact aan' (groen icoontje). Als je hierop klikt, kom je in een overzichtsscherm.
Je kan een collega-ondernemer uitnodigen door een aanmeldlink te delen of door vanuit dit scherm een e-mail te verzenden met een specifieke aanmeldlink.
Aan de linkerkant zie je hoeveel korting je reeds verzamelde. Makkelijk!
Op deze pagina krijg je een overzicht van je huidige abonnement. Linksboven zie je de einddatum van je huidige abonnement. Wanneer de abonnementstermijn bijna verstreken is, zal je in onFact gedurende enkele dagen een mededeling zien verschijnen die je uitnodigt je abonnement te verlengen.
Dat doe je door één van de abonnementsformules onderaan te kiezen en te klikken op 'Selecteren'.
Heb je bij het aanmaken van je account niet gekozen voor automatische verlenging, dan zal deze standaard uit staan. Wil je in het vervolg toch een automatische verlenging, dan kan je dit aangeven bij je eerstvolgende bestelling.
Hier kan je je facturatiegegevens nakijken, vooraleer te klikken op 'Bestelling plaatsen'. Boven de bestelknop kan je bovendien aanvinken of je volgende keer automatisch wil verlengen wanneer het abonnement verloopt. Na bestelling ontvang je van onFact een factuur per e-mail.
Je onderneming is in volle groei en je besluit bv. over te schakelen van éénmanszaak naar BV. De gegevens van je onderneming worden dus gewijzigd. Welke gevolgen heeft dat voor je onFact-account?
Je kan je bedrijfsgegevens aanpassen in je huidige account, of je kan een volledig nieuwe account opstarten. Elke keuze heeft voor- en nadelen. We lijsten ze hieronder op:
Behoud historische gegevens.
Behoud van klantgegevens en producten.
Mogelijk tijdelijke foutjes bij de switch in bv. herinneringen die reeds nieuwe bedrijfsgegevens bevatten.
Geen totaaloverzicht per bedrijfsvorm (eenmanszaak/BV), tenzij via een datumfilter.
Het gaat om een compleet nieuw bedrijf dus alles is mooi opgesplitst.
Klantgegevens en producten kunnen geëxporteerd worden uit de 'oude' account en geïmporteerd worden in de nieuwe account via een csv-bestand - zeker als de gegevens reeds in onFact aanwezig zijn is dit geen probleem.
Je oude account kan naar het 'gratis' abonnement omgeschakeld worden. Indien er nog tegoed op staat, kunnen we dit overzetten naar de nieuwe bedrijfsaccount. Met dergelijk gratis abonnement kan je dan nog steeds de gegevens van je oude onderneming, bv. eenmanszaak consulteren. De nieuwe bedrijfsaccount wordt dan de betalende account (maar gezien aftrek lopend tegoed betekent dit geen verhoogde abonnementskosten).
Deze account start vanaf nul en bevat dus geen historische gegevens per klant of product.
Ben je niet zeker welke keuze (zelfde/nieuwe account) voor jou best past, neem dan contact op met support@onfact.nl.