Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om het e-mailadres waarmee je inlogt, aan te passen. Je kan wel een nieuwe gebruiker aanmaken met een nieuw e-mailadres.
Hiervoor ga je via het menu rechtsboven naar 'Instellingen bedrijf' en vervolgens naar 'Gebruikers'.
Om een nieuwe gebruiker toe te voegen, klik je in het overzicht van gebruikers op de groene knop 'Gebruiker aanmaken'. Je kan hier vier velden invullen:
Voornaam
Naam
Toegangsrol
De toegangsrol is opgedeeld in 'Eigenaar' of 'Medewerker'. Als 'Eigenaar' heb je standaard tot alle toepassingen in onFact toegang. Aan een 'Medewerker' kan je minder toegang verlenen.
Voorbeeld:
In het voorbeeld hierboven zijn de groene sliders apps en onderdelen van onFact waar de medewerker toegang toe heeft; de grijze sliders zijn voor de medewerker niet toegankelijk en ook niet zichtbaar in hun onFact-omgeving. Elke slider kan ingesteld worden op toegang of geen toegang. Secties 'Klanten' en 'Producten' zijn standaard voor iedere gebruiker beschikbaar.
Op deze pagina kan je enkele persoonlijke instellingen wijzigen m.b.t. weergavetaal, tweefactor authenticatie of je wachtwoord.
Via de gele knop 'Bewerken' naast je gebruikersnaam kan je je eigen profiel gaan bewerken.
Je kan hier je weergavetaal gaan instellen. Kies je bv. voor Frans, dan zal de onFact-interface volledig in het Frans worden weergegeven.
Het is NIET mogelijk om als gebruiker je eigen e-mailadres te bewerken, dit om misbruik tegen te gaan. Wil je toch een ander e-mailadres gebruiken om in te loggen, dan moet je een nieuwe gebruiker binnen je organisatie aanmaken met het nieuwe e-mailadres. Lees hier hier hoe je dat doet, of contacteer support@onfact.nl.
De meeste online accounts (net zoals de standaard aanmelding in onFact) gebruiken enkel een gebruikersnaam en een wachtwoord. Dit wordt 'single factor-authenticatie' genoemd (of 1FA). Bij twee-factor-authenticatie (2FA), heb je dus een extra factor bovenop de gebruikersnaam en het wachtwoord nodig om toegang te krijgen tot je account.
Je kan deze extra authenticatie ook activeren in onFact. Klik daarvoor op de groene knop 'Inschakelen' aan de rechterzijde van het scherm.
Ter beveiliging moet je nu eerst je gsm-nummer invoeren vooraleer je deze functie zal kunnen gebruiken.
Voer je gsm-nummer in en vraag om een beveiligingscode te versturen naar je gsm.
Voer de code in en klik op de groene knop 'Bevestig mijn gsm-nummer'. Zodra de code bevestigd is, kan je de twee factorauthenticatie activeren. Scan de QR-code met je gekozen authenticatie-app op je telefoon en voer de beveiligingscode in die je app je geeft.
Een authenticatie-app leest informatie uit met je smartphone en bezorgt je een code. Deze code zal je invoeren om aan te tonen dat jij de gebruiker in kwestie bent. Gekende gratis apps hiervoor zijn Google Authenticator of Authy.
Als de code correct is, zie je dat de tweefactor authenticatie geslaagd is. Terugkeren naar eenvoudige login met gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan op de rode knop 'Uitschakelen'.
Om je persoonlijk wachtwoord te wijzigen, klik je op de gele knop 'Veranderen' naast 'Wachtwoord sterkte'.
Je voert het nieuwe wachtwoord in en bevestigt dit nogmaals. Na 'Opslaan' kan je inloggen met je nieuwe wachtwoord.
Rechts bovenaan naast je e-mailadres staat er in onFact een notificatiebelletje. Hierbij verschijnt een rode bol in geval van notificaties. Bij het aanklikken verschijnt een lijst van notificaties:
Voor volgende zaken wordt automatisch een notificatie aangemaakt:
automatische herinnering aangemaakt
factuur uit een abonnement aangemaakt
betaling ontvangen (geheel, gedeeltelijk of dubbel)
verzending via Peppol is mislukt
offerte is online ondertekend
je hebt een e-mail ontvangen via je Peppol- of onFact-inbox (bv. aankoopfactuur van leverancier)
e-mailverzending is mislukt