Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Als je deze melding ziet verschijnen, zijn er twee mogelijke oorzaken/oplossingen.
A) Je kan in onFact op het niveau van de klantgegevens in een factuur een btw-uitzondering aanduiden. Daarnaast kan je ook per lijn een btw-tarief kiezen. Als je een uitzondering kiest, worden de automatisch lijnen op 0% btw gezet, maar is het wel nog mogelijk om deze te bewerken. In dit geval werd er wellicht een btw-uitzondering aangeduid, maar toch btw aangerekend - of omgekeerd, geen uitzondering aangeduid maar ook geen btw aangerekend.
B) Een andere mogelijke oorzaak is dat in het ExactOnline-dossier de standaardcodes niet aanwezig zijn. onFact gebruikt standaardcodes omdat deze normaalgezien in elk dossier aanwezig zijn en zo kunnen we deze automatisch matchen. Wanneer deze btw-codes echter manueel werden aangepast of ingesteld, kan onFact niet weten welke lijn bij welke btw-code hoort.
Als je deze melding ziet verschijnen, zit er al een factuur met dit bepaalde volgnummer in ExactOnline.
Deze foutmelding krijg je te zien als de koppeling opgezet is met een 'MijnKantoor'-account in ExactOnline en niet met een gewone ExactOnline account. Een 'MijnKantoor'-account heeft niet voldoende rechten om facturen door te sturen naar ExactOnline op de manier die onFact gebruikt. In zo'n geval kan je best aan je boekhouder vragen om de koppeling eenmalig op te zetten. Hij/zij kan hiervoor ook contact nemen met support@onfact.nl.
Deze foutmelding wijst op een authenticatiefout bij ExactOnline.
Mogelijkheid 1: de foutmelding wil zeggen dat de ExactOnline gebruiker waarmee ingelogd is, geen toegang (meer) heeft tot het specifieke dossier dat geselecteerd is tijdens het opzetten. Voorbeeld: koppeling werd oorspronkelijk opgezet door boekhoudkantoor A maar na verloop van tijd werd het dossier overgenomen door boekhoudkantoor B. De koppeling is dan opgezet via kantoor A met hun login, maar dit kantoor heeft geen toegang meer tot die "division" (dossier). In dit geval kan je onder 'Apps en koppelingen' in onFact de connectie met ExactOnline verbreken en opnieuw koppelen met een een login van kantoor B.
Mogelijkheid 2: soms geeft ExactOnline deze foutmelding ook wanneer de koppeling is opgezet met een "MijnKantoor"-gebruiker. Deze gebruiker heeft onvoldoende rechten om boekingsvoorstellen aan te maken. De koppeling moet opgezet worden met een gewone ExactOnline account.
Wanneer je je boekhouding voert via ExactOnline kan je een rechtstreekse koppeling tussen onFact en ExactOnline activeren. Met deze koppeling kan je verkoopfacturen, creditnota's en aankoopfacturen doorsturen naar ExactOnline en een boekingsvoorstel aanmaken dat enkel nog moet goedgekeurd worden. Dit maakt deze koppeling één van de meest efficiënte methoden om gegevens van onFact over te brengen naar de boekhouding.
Ga via het menu rechtsboven (e-mailadres) naar 'Apps en koppelingen'.
Activeer bij 'Apps en koppelingen met betrekking tot boekhouding' de koppeling 'ExactOnline'.
Klik op de gele knop 'Configureren' naast deze app.
Als je op de groene knop 'Verbind uw account met ExactOnline' klikt, word je doorverwezen naar de ExactOnline-omgeving. Daar moet je de gebruikersnaam en wachtwoord van jouw ExactOnline-account invoeren.
Niet op de hoogte van deze gegevens? Vraag dan aan je boekhouder om deze verbinding in orde te maken. Soms heb je als ExactOnline-gebruiker ook niet voldoende rechten om een dossier te koppelen, en moet je hierover sowieso met je boekhouder afstemmen.
Je zal nu teruggestuurd worden naar je onFact-omgeving. Selecteer nu de administratie in ExactOnline waaraan je de onFact account wil koppelen.
Nadat deze gekoppeld is, verschijnt het overzicht van dagboeken:
Via de gele knop 'Bewerken' kan je verdere instellingen op niveau van het dagboek in ExactOnline aanpassen:
Als de koppeling met ExactOnline geactiveerd is, krijg je in het venster de mogelijkheid om facturen automatisch door te sturen naar ExactOnline. De facturen worden éénmaal daags ('s nachts) verzonden naar EO. Dit houdt het volgende in:
Verkoopfacturen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Creditnota's: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Aankoopborderellen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Inkomende aankoopdocumenten (via onFact mailadres of PEPPOL): deze worden niet automatisch doorgestuurd maar moeten manueel goedgekeurd worden voor verzending, door ze in te boeken als aankoop (zie volgend punt) of door ze manueel door te sturen naar boekhouder;
Aankoopfacturen: alle aankoopfacturen die je verwerkt via de module 'Aankopen' of de verwerklijst, worden automatisch doorgestuurd.
Je kan de documenten uit onFact echter ook manueel verzenden, bv. eenmaal per kwartaal, aan het einde van de maand, ...
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Facturen'. Selecteer hier de facturen die je wil doorsturen.
Je kan gebruik maken van de filterfunctie rechtsboven om bijvoorbeeld enkel facturen van het vorige kwartaal weer te geven en te selecteren.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde facturen doorsturen naar ExactOnline. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen. Facturen waar bijvoorbeeld een ongeldig btw-nummer gebruikt is, kunnen niet worden doorgestuurd.
3. De boekingsvoorstellen zijn nu gegenereerd in je ExactOnline-omgeving.
4. In de tabel verschijnt nu in de ExactOnline-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
TIP: het is ook mogelijk om via de filterfunctie te zoeken op deze kolom, zodat je kan bekijken welke facturen reeds doorgestuurd werden.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Creditnota's'. Selecteer hier de creditnota's die je wil doorsturen.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde creditnota's doorsturen naar ExactOnline. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen.
3. De boekingsvoorstellen zijn nu gegenereerd in je ExactOnline-omgeving. Standaard worden creditnota's toegevoegd in het dagboek "701 - Creditnota's" met grootboekrekening "700000 - Verkopen en diensten".
4. In de tabel verschijnt nu in de ExactOnline-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Aankoopfacturen'. Selecteer hier de aankoopfacturen die je wil doorsturen.
2. Er zijn twee mogelijkheden om je aankoopdocumenten door te sturen:
Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde aankoopfacturen doorsturen naar ExactOnline.
Je kan de aankoopfacturen die in je verwerklijst staan, zonder verdere eigen verwerking doorsturen naar ExactOnline. Dit kan via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven.
3. De verwerking van je aankoopfacturen moet nu verder gebeuren in je ExactOnline-omgeving. De documenten uit onFact komen terecht in de ExactOnline 'digitale brievenbus'.
4. In de tabel verschijnt nu in de ExactOnline-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd via onFact.
Ben je een boekhouder en wil je individuele onFact-accounts aan dossiers in ExactOnline linken? Tijdens het opzetten van de koppeling moet de correcte administratie in ExactOnline geselecteerd worden. Deze optie kan niet bewerkt worden, waardoor de dossiers gescheiden blijven. Om deze instelling aan te passen moet de koppeling verbroken worden en opnieuw toestemming gegeven worden.
Als de ExactOnline connectie is opgezet, kan je nog enkele geavanceerde instellingen maken door naast de app op de gele knop 'Configureren' te klikken.
Je kan de verkoop- en aankoopdagboeken gaan bewerken. Beide hebben standaardwaarden toegekend in onFact. Het is echter mogelijk om nummers van journaals en grootboekrekeningen te wijzigen. Klik daarvoor op de gele knop 'Bewerken'.
Gebruik je de app 'Grootboekrekeningen' bij je producten NIET, dan zullen standaard de waarden gebruikt worden die in deze dagboeken vermeld zijn. Als je deze app wel gebruikt, zullen die extra grootboeknummers wel meegenomen worden in de koppeling naar ExactOnline.
Verkoop én aankoopfacturen uit een onFact account kunnen eenvoudig naar onze partner verzonden worden; zo zijn ze beschikbaar voor je boekhouder en verdere verwerking in Twinfield.
Je kan je documenten uit onFact . Deze kunnen door de boekhouder geïmporteerd worden in Twinfield voor verdere verwerking.
Het is mogelijk om je documenten vanuit onFact te synchroniseren met , of je . Vanop die platformen kan je boekhouder je documenten ophalen voor verdere verwerking in Twinfield.
Omdat Venice Unit4 niet in de cloud loopt, kan het geen rechtstreekse verbindingen aan met onFact. Maar je digitale documenten doorgeven voor verwerking in Venice kan op andere manieren:
Verkoop én aankoopfacturen uit een onFact account kunnen eenvoudig naar onze partner Basecone verzonden worden; zo zijn ze beschikbaar voor je boekhouder en verdere verwerking in Venice.
Je kan je documenten uit onFact exporteren als UBL-bestanden. Deze kunnen door de boekhouder geïmporteerd worden in Venice voor verdere verwerking.
Het is mogelijk om je documenten vanuit onFact te synchroniseren met Dropbox, Google Drive of je eigen server via SFTP. Vanop die platformen kan je boekhouder je documenten ophalen voor verdere verwerking in Venice.
Basecone is een digitaal aanleveringsplatform waarmee je je aan- en verkoopdocumenten kan doorsturen naar de boekhouder. Via deze koppeling verstuur je rechtstreeks vanuit onFact je documenten naar Basecone.
Ga via het menu rechtsboven (e-mailadres) naar 'Apps en koppelingen'.
Activeer bij 'Apps en koppelingen met betrekking tot boekhouding' de koppeling 'Basecone'.
Klik op de gele knop 'Configureren' naast deze app.
Na verbinding zal je gevraagd worden om het juiste dossier te selecteren.
Als je op de gele knop 'Opslaan' klikt, zal de connectie met Basecone actief worden:
Als de koppeling met Basecone geactiveerd is, krijg je in het venster de mogelijkheid om facturen automatisch door te sturen naar Basecone. De facturen worden éénmaal daags ('s nachts) verzonden naar Basecone. Dit houdt het volgende in:
Verkoopfacturen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Creditnota's: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Aankoopborderellen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Inkomende aankoopdocumenten (via onFact mailadres of PEPPOL): deze worden niet automatisch doorgestuurd maar moeten manueel goedgekeurd worden voor verzending, door ze in te boeken als aankoop (zie volgend punt) of door ze manueel door te sturen naar boekhouder;
Aankoopfacturen: alle aankoopfacturen die je verwerkt via de module 'Aankopen' of de verwerklijst, worden automatisch doorgestuurd.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Facturen'. Selecteer hier de facturen die je wil doorsturen.
Je kan gebruik maken van de filterfunctie rechtsboven om bijvoorbeeld enkel facturen van het vorige kwartaal weer te geven en te selecteren.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde facturen doorsturen naar Basecone. De facturen worden omgezet naar het UBL-formaat en op die manier verder verwerkt in Basecone. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen.
3. In de tabel verschijnt nu in de Basecone-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
TIP: het is ook mogelijk om via de filterfunctie te zoeken op deze kolom, zodat je kan bekijken welke facturen reeds doorgestuurd werden.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Creditnota's'. Selecteer hier de creditnota's die je wil doorsturen.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde creditnota's doorsturen naar Basecone. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen.
3. In de tabel verschijnt nu in de Basecone-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Aankopen'. Selecteer hier de aankoopdocumenten die je wil doorsturen.
2. Er zijn twee mogelijkheden om je aankoopdocumenten door te sturen:
Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde aankoopdocumenten doorsturen naar Basecone.
Je kan de aankoopdocumenten die in je verwerklijst staan, zonder verdere eigen verwerking doorsturen naar Basecone. Dit kan via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven.
3. In de tabel verschijnt nu in de Basecone-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd via onFact.
Wanneer je je boekhouding voert via kan je een rechtstreekse koppeling tussen onFact en Yuki activeren. Met deze koppeling kan je verkoopfacturen, creditnota's en aankoopfacturen doorsturen naar Yuki, waar je deze dan eenvoudig verder kan verwerken.
Ga via het menu rechtsboven (e-mailadres) naar 'Apps en koppelingen'.
Activeer bij 'Apps en koppelingen met betrekking tot boekhouding' de koppeling 'Yuki'
Klik op de gele knop 'Configureren' naast deze app.
onFact zal je nu voor de koppeling met Yuki om een 'API Key' en 'Administration ID' vragen.
Ga in een nieuw tabblad naar je eigen Yuki-omgeving en log in. Kies in het linkermenu 'Instellingen'.
Ga naar het blok 'Domein', en kies 'Mijn Domein'. Scroll naar onder en selecteer bij 'Instellingen' de 'Webservices'.
Kopieer de waarde uit het veld 'API-SLEUTEL' in het veld 'API Key' in onFact;
Kopieer de waarde uit het veld 'ADMINISTRATIE-ID' in het veld 'Administration ID' in onFact.
Klik nu op 'Opslaan': de connectie met Yuki is nu opgezet:
Als de koppeling met Yuki geactiveerd is, krijg je in het venster ook de mogelijkheid om facturen automatisch door te sturen naar Yuki. De facturen worden éénmaal daags ('s nachts) verzonden naar Yuki. Dit houdt het volgende in:
Verkoopfacturen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Creditnota's: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Aankoopborderellen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Inkomende aankoopdocumenten (via onFact mailadres of PEPPOL): deze worden niet automatisch doorgestuurd maar moeten manueel goedgekeurd worden voor verzending, door ze in te boeken als aankoop (zie volgend punt) of door ze manueel door te sturen naar boekhouder;
Aankoopfacturen: alle aankoopfacturen die je verwerkt via de module 'Aankopen' of de verwerklijst, worden automatisch doorgestuurd.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Facturen'. Selecteer hier de facturen die je wil doorsturen.
Je kan gebruik maken van de filterfunctie rechtsboven om bijvoorbeeld enkel facturen van het vorige kwartaal weer te geven en te selecteren.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde facturen doorsturen naar Yuki. De facturen worden omgezet naar het UBL-formaat en op die manier verder verwerkt in Yuki. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen. Facturen waar bijvoorbeeld een ongeldig btw-nummer gebruikt is, kunnen niet worden doorgestuurd.
3. In de tabel verschijnt nu in de Yuki-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
TIP: het is ook mogelijk om via de filterfunctie te zoeken op deze kolom, zodat je kan bekijken welke facturen reeds doorgestuurd werden.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Creditnota's'. Selecteer hier de creditnota's die je wil doorsturen.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde creditnota's doorsturen naar Yuki. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen.
3. In de tabel verschijnt nu in de Yuki-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Aankoopfacturen'. Selecteer hier de aankoopfacturen die je wil doorsturen.
2. Er zijn twee mogelijkheden om je aankoopdocumenten door te sturen:
Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde aankoopfacturen doorsturen naar Yuki.
Je kan de aankoopfacturen die in je verwerklijst staan, zonder verdere eigen verwerking doorsturen naar Yuki. Dit kan via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven.
3. In de tabel verschijnt nu in de Yuki-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd via onFact.
Gebruik je in onFact bij je producten, dan zullen de corresponderende rekeningnummers die je aan je producten hebt toegekend, meegezonden worden naar Yuki.
Eén van de uitgesproken voordelen om te werken met facturatiesoftware is dat het eenvoudig is om je documenten te delen met je boekhouder. onFact heeft een specifieke website opgezet voor boekhouders. Hier vinden zij alle informatie omtrent de mogelijke koppelingen of boekhoudpakketten die kunnen geactiveerd worden. Er zijn namelijk verschillende manieren om documenten uit onFact (bv. facturen) digitaal aan je boekhouder te bezorgen:
Rechtstreekse koppeling met een aanleverplatform of boekhoudpakket
Aanleveren van je bestanden in UBL-formaat
Je boekhouder rechtstreeks gratis toegang geven tot je onFact-omgeving
In onFact zijn er koppelingen mogelijk met onderstaande platformen of pakketten:
We zijn constant in ontwikkeling: nieuwe koppelingen worden continu toegevoegd. Staat jouw pakket hier niet tussen? Contacteer support@onfact.nl.
UBL (Universal Business Language) is het standaard formaat voor elektronisch factureren. Het vervat je documentgegevens in een xml-bestand, dat door een computer snel kan verwerkt worden. Een boekhoudprogramma kan het bestand snel lezen en de informatie (uit bv. je factuur) verwerken.
Als je je facturen vanuit onFact exporteert in UBL-formaat, kan je deze aan je boekhouder doorsturen. Hij kan ze dan eenvoudig inlezen in zijn programma.
Om te exporteren ga je in het overzicht van de facturen, aankopen of creditnota's rechtsboven naar de gele knop 'Filters'.
Duid de gewenste periode aan, bv. 'vorig kwartaal'.
Zorg dat alle statussen aangevinkt staan, zowel 'Concept', 'Verzonden' als 'Betaald', om er zeker van te zijn dat alle facturen geëxporteerd worden.
Kies links bij 'Verwerkt in de boekhouding' voor 'Neen'.
Klik op 'Filter toepassen'.
Je komt nu terug in het overzicht van je documenten. Maak een selectie van documenten door:
Niets te selecteren: alle documenten in de tabel zullen worden opgenomen in de export.
Een selectie te maken van een deel van de documenten.
Via de knop bovenaan alles te selecteren, ook dan zullen alle documenten opgenomen worden in de export.
Klik rechtsboven op de blauwe knop 'Acties'.
Je kiest er voor de 'Export naar UBL voor boekhoudsoftware (SimplerInvoicing)'. Deze export zal ook resulteren in een ZIP-map.
Als je de map uitpakt, bevat deze alle geselecteerde facturen als afzonderlijke UBL-bestanden in xml-formaat. Deze kunnen door een boekhoudpakket ingelezen en verwerkt worden.
Als je een selectie documenten aanduidt en deze via de blauw knop 'Acties' rechtsboven wil exporteren naar UBL, zal er een mededeling verschijnen: "Wil u xx documenten markeren als verwerkt in de boekhouding?".
Klik je op 'Ja', dan zal onFact onthouden dat je deze documenten al hebt geëxporteerd om aan de boekhouder te bezorgen.
Ga je nu volgende maal filteren op je documenten, dan kan je kiezen om enkel de documenten te tonen die nog niet verwerkt zijn in de boekhouding. Op die manier vermijd je dat je documenten gaat verzenden die reeds in de boekhouding zitten.
Terwijl je de documenten markeert als 'verwerkt in de boekhouding', is de export aan het voorbereiden. Klik nogmaals op de blauwe knop 'Acties' en kies voor 'Downloaden'. Dan wordt het volledige exportbestand gedownload.
Waar je de gedownloade bestanden kan vinden is afhankelijk van webbrowser tot webbrowser. Bij Google Chrome is dit bijvoorbeeld onderaan in de balk. Dat bestand staat dan lokaal op de computer. Standaard wordt dit bestand opgeslagen in de downloads-map, maar deze locatie kan wel aangepast worden in de instellingen van de webbrowser, dus het is wel mogelijk dat jij hiervoor een andere locatie bepaald hebt.
Als je de map uitpakt, bevat deze alle geselecteerde facturen als afzonderlijke UBL-bestanden in xml-formaat. Deze kunnen door een boekhoudpakket ingelezen en verwerkt worden.
Je kan je boekhouder ook rechtstreeks toegang geven tot jouw onFact-omgeving; helemaal gratis! Op die manier kan jouw dossierbeheerder zelf de nodige facturen ophalen bij de kwartaalafsluiting, of je openstaande betalingen bekijken.
Om toegang te krijgen tot jouw onFact-dossier, zorg je ervoor:
dat je boekhouder een gratis account aanmaakt in onFact. Dit kan door aan te melden op de onFact website voor boekhouders en daar een account aan te maken.
dat jij toegang verleent aan je boekhouder om jouw dossier aan zijn kantoor te koppelen (lees hier hoe je dit doet) .
Meer informatie? Vraag je boekhouder om met ons contact op te nemen via support@onfact.nl. We bekijken samen welk type toegang je wil geven.
onFact heeft een koppeling beschikbaar voor het aanleverplatform Zenvoices.
Zenvoices wijst automatisch een specifiek e-mailadres toe aan elk Zenvoices-dossier om documenten aan te leveren en verder te verwerken. Via de onFact koppeling kunnen facturen aangevinkt worden om ze meteen in UBL-formaat naar het opgegeven e-mailadres te verzenden. De facturen komen terecht in Zenvoices, waar ze verder kunnen verwerkt worden.
Ga via het menu rechtsboven (e-mailadres) naar 'Apps en koppelingen'.
Activeer bij 'Apps en koppelingen met betrekking tot boekhouding' de koppeling 'Zenvoices'.
Klik op de gele knop 'Configureren' naast deze app.
Standaard zie je een aan- en een verkoopdagboek verschijnen. Klik op de gele knop 'Bewerken' om voor elk dagboek de Zenvoices e-mailadressen in te voeren die je vindt in je Zenvoices-klantenportaal (of vraag aan de boekhouder om deze te bezorgen).
Op basis van deze e-mailadressen worden documenten tussen onFact en Zenvoices onderliggend uitgewisseld.
Verkoopdagboeken: hier kan je e-mailadressen invoeren voor het doorsturen van verkoopfacturen, en creditnota's van verkoopfacturen
Aankoopdagboeken: hier kan je e-mailadressen invoeren voor het doorsturen van aankoopfacturen, creditnota's van aankoopfacturen en aankoopborderellen (indien deze module geactiveerd is)
Als er geen verschillende adressen zijn voor het doorsturen van bv. verkoopfacturen en hun creditnota's, kan je hetzelfde e-mailadres gebruiken voor de verschillende documenttypes binnen hetzelfde dagboek.
Keer terug naar onFact en klik op 'Opslaan'. De connectie is nu actief.
Als de koppeling met Zenvoices geactiveerd is, krijg je in het venster ook de mogelijkheid om facturen automatisch door te sturen naar Zenvoices. De facturen worden éénmaal daags ('s nachts) verzonden naar Zenvoices. Dit houdt het volgende in:
Verkoopfacturen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Creditnota's: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Aankoopborderellen: worden automatisch doorgestuurd als ze status 'verzonden' of 'betaald' hebben.
Inkomende aankoopdocumenten (via onFact mailadres of PEPPOL): deze worden niet automatisch doorgestuurd maar moeten manueel goedgekeurd worden voor verzending, door ze in te boeken als aankoop (zie volgend punt) of door ze manueel door te sturen naar boekhouder;
Aankoopfacturen: alle aankoopfacturen die je verwerkt via de module 'Aankopen' of de verwerklijst, worden automatisch doorgestuurd.
Toch een factuur verzonden naar de boekhouder die je nog zou moeten aanpassen?
1) Kopieer dan eerst deze factuur naar een creditnota
2) Maak vervolgens een kopie van de factuur om deze via 'Factuur bewerken' aan te passen
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Facturen'. Selecteer hier de facturen die je wil doorsturen.
Je kan gebruik maken van de filterfunctie rechtsboven om bijvoorbeeld enkel facturen van het vorige kwartaal weer te geven en te selecteren.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde facturen doorsturen naar Zenvoices. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen.
3. In de tabel verschijnt nu in de Zenvoices-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
TIP: het is ook mogelijk om via de filterfunctie te zoeken op deze kolom, zodat je kan bekijken welke facturen reeds doorgestuurd werden.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Creditnota's'. Selecteer hier de creditnota's die je wil doorsturen.
2. Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde creditnota's doorsturen naar Zenvoices. De verzending start en je zal per document een statusmelding krijgen.
3. In de tabel verschijnt nu in de Zenvoices-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd vanuit onFact.
1.Ga via het linkermenu in onFact naar 'Aankopen'. Selecteer hier de aankoopfacturen die je wil doorsturen.
2. Er zijn twee mogelijkheden om je aankoopdocumenten door te sturen:
Via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven kan je de geselecteerde aankoopfacturen doorsturen naar Zenvoices.
Je kan de aankoopfacturen die in je verwerklijst staan, zonder verdere eigen verwerking doorsturen naar Zenvoices. Dit kan via de blauwe knop 'Acties' rechtsboven.
3. In de tabel verschijnt nu in de Zenvoices-kolom een logo voor elk document dat succesvol doorgestuurd werd via onFact.