Eventuele wettelijke vermeldingen kunnen onderaan op documenten geplaatst worden. Ze kunnen makkelijk aan- en uitgevinkt worden en hoeven zo niet op elk document getoond te worden (enkel indien van toepassing). Een veel voorkomende toepassing is de vermelding van een btw-uitzondering, indien de onderneming daarop beroep doet.
De maximale lengte voor wettelijke vermeldingen is 255 karakters. Er is geen mogelijkheid tot opmaak of paragrafen scheiden. Wil je meer informatie op je documenten weergeven, gebruik dan het onderschrift.
Standaard zijn er nog geen wettelijke vermeldingen aanwezig in je onFact omgeving. Je kan ze aanmaken als volgt:
ga rechtsboven naar je e-mailadres;
kies 'Instellingen bedrijf';
ga naar 'Wettelijke vermeldingen'.
Om een vermelding aan te maken, klik je op 'Bewerken'.
Bij het aanmaken van een nieuwe wettelijke vermelding kan je kiezen of ze standaard wel of niet vermeld wordt op je documenten.
Bij het aanmaken van documenten zal je nu de ingevoerde wettelijke vermeldingen zien staan; deze kunnen aan- of uitgevinkt worden om al dan niet te tonen op documenten.
Op het document (bv. factuur) zelf verschijnt de wettelijke vermelding onder het onderschrift, zoals in het voorbeeld hieronder:
Heb je relatief lange wettelijke vermeldingen? Overweeg dan om ze in het onderschrift van je document te plaatsen. Dit veld laat meer karakters toe dan de wettelijke vermelding.