onFact is er op gericht om je administratie vlot en digitaal af te handelen. Soms beschikt je klant misschien niet over een e-mailadres of vraagt hij om je documenten per post te ontvangen. Het is mogelijk om je brief te printen, verzenden en frankeren vanuit onFact!
Om je document via post te verzenden, ga je naar de samenvatting van je document (in dit voorbeeld een factuur). In het drop-down menu achter de blauwe knop 'Acties', kies je 'Verzenden via post':
Je komt nu terecht in een venster met de prijssetting en overzicht saldo.
Rechtsboven in het overzicht zie je welke diensten allemaal vervat zitten (postzegel, enveloppe, papier, kleurenprint) in de vermelde prijs (in dit voorbeeld: € 1,77).
Rechtsonder in het overzicht zie je het saldo van je portefeuille; zie volgende hoofdstuk.
De prijs van verzending hangt af van het aantal pagina's in je document. In dit voorbeeld gaat het om een factuur en de algemene voorwaarden (= 2 pagina's). Dat komt op € 1,77. Voor een document van slechts één pagina zal de totaalprijs dus minder zijn.
Gebruik je deze postverzending voor de eerste keer, dan zal je huidige saldo allicht te laag zijn wegens nog niet opgeladen.
Als je op de groene knop linksboven klikt, 'Saldo opladen', verschijnt een pop-up venster waarin je kan aangeven voor welk bedrag je een oplading wil uitvoeren.
Je kiest hier zelf een bedrag en klikt op 'Toevoegen'. Je wordt nu doorgestuurd naar de online betaalomgeving van onFact, via Mollie (zie ook: Online betaling in onFact). Daar kan je betalen volgens de door jou gekozen methode.
Na betaling ontvang je van onFact per e-mail een factuur voor het opgeladen bedrag.
Na toevoegen saldo zal je portefeuille nu in het groen verschijnen. Onderaan wordt een groene knop zichtbaar, 'Verzenden via post'. Als je op deze knop klikt zal het bestand verder afgehandeld en gepost worden.