Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Een account aanmaken bij Mollie
  • De Mollie-koppeling activeren
  • De Mollie-koppeling instellen
  • Online betaalknop weergeven in e-mail met factuur

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling voor online betaling

Mollie

PreviousKoppeling voor online betalingNextMollie betaalterminal

Last updated 2 months ago

Was this helpful?

is één van de grootste betalingsverwerkers binnen Europa. Zij faciliteren online betaling aan bedrijven via verschillende betaalmethodes.

onFact integreert Mollie:

1) om je klanten de mogelijkheid te geven om via een betaalknop meteen een factuur betalen. Dat lees je in dit artikel.

Na betaling via één van de Mollie betaalmethodes wordt je klant teruggestuurd naar onFact en wordt de status van de factuur onmiddellijk aangepast naar 'Betaald'. Je ontvangt de betaling in je Mollie account en zij betalen dit op hun beurt uit naar je bankrekening.

Een account aanmaken bij Mollie

De Mollie-koppeling activeren

'Mollie' in onFact is een integratie die je eerst moet activeren om te kunnen gebruiken.

  1. Ga rechtsboven naar je e-mailadres en klik 'Apps en koppelingen'.

  2. Bij de apps en koppelingen met betrekking tot betalingen activeer je 'Mollie'.

  3. Klik op de gele knop 'Configureren' voor volgende stappen.

De Mollie-koppeling instellen

Eens de koppeling geactiveerd is, kan je via de gele knop 'Configureren' je Mollie-account gaan koppelen. Je wordt gevraagd om te connecteren met Mollie: je wordt nu omgeleid naar de mollie.com-omgeving. Daar moet je onFact de toestemming geven om je Mollie-gegevens te raadplegen.

Nadat je via Mollie je hebt aangemeld, zal je in onFact de keuze krijgen om een Mollie-profiel per dagboek te selecteren. Dit is vooral relevant in het geval dat je meerdere betaalschermen in Mollie aangemaakt hebt. Standaard zal daar je bedrijfsnaam verschijnen. Klik op 'Opslaan'.

In het overzicht van je betalingen (menu linkerzijde) zal na de eerste betaling een extra regel verschijnen: Mollie.com. Als je daar op 'Bekijken' klikt kan je de lijst van transacties bekijken die via Mollie zijn binnengekomen.

Betalingsmogelijkheden instellen via Mollie biedt dus een verregaande vereenvoudiging van je betalingsopvolging in onFact.

Online betaalknop weergeven in e-mail met factuur

Als je een factuur maakt, kan de klant via de begeleidende e-mail uitgenodigd worden om via een betaalknop de betaling onmiddellijk uit te voeren. Als je een e-mailtemplate met opmaak hebt geactiveerd, verschijnt deze knop automatisch (zie voorbeeld hieronder, 'Veilig online betalen'). In de mailbox van de klant kan dit er als volgt uitzien:

Klikt de klant op de knop 'Veilig online betalen', dan opent zich de te betalen factuur met aan de linkerzijde een groene knop 'Online betalen'. Als hij deze aanklikt, wordt hij doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van de betaalpartner waar de transactie zal gebeuren volgens zijn gekozen betaalmethode.

De betaling wordt in realtime in onFact verwerkt; zodra de klant de mededeling 'Document betaald' ontvangt, zal ook in jouw onFact overzicht de factuur als 'Betaald' gemarkeerd worden.

2) om via de Mollie betaalterminal te kunnen betalen in je fysieke winkel: zie .

3) om een QR-code van Mollie op je onFact-facturen te kunnen plaatsen, zodat klanten de factuur meteen online kunnen betalen: zie .

onFact verzorgt de technische koppeling tussen onFact en Mollie. Voor alle vragen over activatie, betaalmogelijkheden, kosten voor betalingen, uitbetalingen, ... . Indien je technische problemen ervaart kan je terecht bij .

Om Mollie te kunnen gebruiken vanuit onFact, moet je beschikken over een Mollie account. Via de kan je eenvoudig een account voor je bedrijf aanmaken. Je kan hier ook kiezen welke betaalmogelijkheden je activeert en hun tarifering bekijken.

meer over het aanpassen van e-mailtemplates met je eigen logo, kleuren, ...

Deze betaalpagina personaliseren? Dat is mogelijk. Lees bij '' hoe je je eigen achtergrond instelt op deze online betaalpagina.

Mollie betaalterminal
Mollie QR-code op factuur
kan je terecht bij Mollie
support@onfact.nl
website van Mollie
Lees hier
Mollie
Thema