Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Aanmaken account bij Ponto
  • Ponto-koppeling activeren

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Koppelingen
  2. Koppeling met de bank

Ponto

PreviousKoppeling met de bankNextKoppeling met de boekhouder

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

is een tool om je bankgegevens te koppelen met een andere software. Door je Ponto-account te verbinden met onFact, kan je je bankgegevens en de betalingsmogelijkheden van jouw bank automatisch met onFact delen.

Als onFact met Ponto gekoppeld is, kunnen al je banktransacties en het saldo van je verbonden bankrekeningen ingelezen worden. Met deze gegevens kan onFact dan automatisch facturen afpunten, een volledig overzicht geven van al je rekeningen, ...

Om deze koppeling te gebruiken in onFact moet je zelf drie acties uitvoeren:

  • een Ponto-account aanmaken;

  • je bankrekeningen toevoegen in Ponto;

  • de Ponto-koppeling activeren in onFact.

Aanmaken account bij Ponto

Ponto-koppeling activeren

Om de Ponto-koppeling te activeren:

1. Ga naar 'Apps en koppelingen', via je e-mailadres rechtsbovenaan het scherm. 2. De Ponto-app vind je bij de apps voor 'Betalingen'. Klik op de groene knop 'Activeren'.

3. Na activatie kan je via de gele knop 'Configureren' je Ponto-account gaan koppelen. Je wordt gevraagd een verbinding tot stand te brengen met je Ponto-account: je wordt nu omgeleid naar de Ponto-omgeving. Daar moet je onFact de toestemming geven om je Ponto-gegevens te ontvangen.

4. Nadat je via Ponto je hebt aangemeld, zal je in onFact een overzicht te zien krijgen van jouw rekening(en) die via Ponto gegevens doorzenden. Dit gebeurt op basis van je IBAN-nummer.

In het overzicht van je betalingen (menu linkerzijde) zal nu een extra regel verschijnen: Ponto. Als je daar op 'Bekijken' klikt kan je de lijst van transacties bekijken die via je Ponto-connectie zijn binnengekomen.

onFact verzorgt de technische koppeling tussen onFact en Ponto. Voor alle vragen over activatie, connectie met je bank, ... . Indien je technische problemen ervaart kan je terecht bij .

Via de kan je eenvoudig een account voor je bedrijf aanmaken. Je zal hier ook tussen de verschillende abonnementsformules kunnen kiezen. De formule die je nodig hebt om je transacties in te laden is de "Bankrekeninginformatie". Wil je ook vanuit onFact betalingen uitvoeren, dan dien je ook de "Betalingsinitiëring" te activeren.

Ponto haalt elke vier uur je transacties op en stuurt deze door naar onFact. Bij het opzetten van de account en de koppeling met Ponto gaat Ponto enkel de laatste 100 transacties ophalen. Op sommige rekeningen zijn al duizenden transacties gebeurd voordat de koppeling opgezet wordt, dus onFact gaat deze niet retroactief allemaal ophalen. Een eventuele workaround is via je online bankomgeving eenmalig een : op die manier kan je ook oudere transacties verwerken.

kan je terecht bij Ponto
support@onfact.nl
website van Ponto
Ponto
betaalbestand downloaden en dit importeren in onFact