Documentatie
onFact.NL
onFact.NL
  • Welkom
  • Tutorial 1: start met de basis
    • 1. Account aanmaken
    • 2. Klant aanmaken
    • 3. Product/dienst aanmaken
    • 4. Factuur aanmaken
    • 5. Lay-out instellen
    • 6. Betalingsopvolging
    • 7. Aan de slag met onFact
  • Tutorial 2: automatiseer en win tijd
  • Tutorial 3: verwerk je aankopen
  • Basismodules
  • Klanten
  • Producten
    • Hoe kan ik mijn productlijst updaten (bv. prijswijzigingen)?
  • Offertes
  • Facturen
  • Creditnota's
  • Betalingen
    • Inkomende betalingen
    • Uitgaande betalingen (aankopen)
  • Apps - Uitbreidingen
    • ! Apps en koppelingen activeren
      • Zijn alle apps en koppelingen in onFact gratis?
    • Abonnementen (periodieke facturen)
    • Aankoopborderellen
    • Aankopen
      • Kan je de productwinstmarge invoeren om verkoopprijs automatisch te berekenen?
      • Kan ik vlot papieren documenten invoeren voor verwerking?
    • Agenda
    • Andere munteenheden
    • Anderstalige klanten
    • Barcode scanner
    • Betalingsverzoeken
    • Bestelbonnen
    • Climapulse
    • Datumselectie per lijn
    • Extra tekstvelden
      • Hoe kan ik (een) tussentitel(s) invoegen in documenten?
    • Grootboekrekeningen
    • Inkooporders
    • Kassatickets
    • Kortingen
    • Leeggoed
    • Leveringsadressen
    • Leveringsbonnen
    • Leveringsdatum
    • Maateenheden
    • MailChimp
    • Offerteaanvragen
    • Orderreferentie
    • Periodieke onderhouden
    • Productfoto
    • Projecten
    • Prospecten
    • Samengestelde producten
    • Staffelprijzen
    • Standaard e-mails
    • Stockbeheer (voorraadbeheer)
    • Taken
    • Tijdsregistratie
    • Twikey
    • Werfadressen
    • Werkbonnen
  • Instellingen
    • Dashboard
    • Persoonlijke instellingen
      • Hoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?
    • Mijn abonnement
      • Mijn bedrijfsvorm is gewijzigd, wat nu?
      • Beveel onFact aan
    • Bedrijfsinformatie
    • Standaardwaarden
    • E-mailinstellingen
      • Verzendopties
        • Via algemeen onFact-adres
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 1)
        • Via e-mailadres eigen domeinnaam (server 2)
        • Verzenden via Google
        • Verzenden via Microsoft
        • Verzenden via SMTP
      • E-mailteksten
      • Standaard CC en BCC
      • E-mailtemplates
    • Bijlagen
      • Hoe kan ik mijn algemene voorwaarden toevoegen?
    • Dagboeken
    • Automatische betaalherinneringen
    • Gebruikers
    • Aangepaste velden bij contacten
    • Wettelijke vermeldingen
    • GDPR
    • Gegevens importeren
      • Hoe kan ik mijn bestaande klanten, producten, facturen, ... naar onFact migreren?
      • Hoe maak ik een CSV bestand?
    • Thema
    • Nummering
      • Kan ik mijn eigen productnummers gebruiken in onFact?
      • Mijn laatste factuur had nr.115, hoe kan ik in onFact starten met factuur nr. 116?
    • Support
  • Koppelingen
    • Koppeling met de bank
      • Ponto
    • Koppeling met de boekhouder
      • Basecone
      • ExactOnline
        • Foutcodes
      • Lyanthe
      • SnelStart
      • Twinfield
      • Venice / Unit4
      • Yuki
      • Zenvoices
    • Koppeling voor online betaling
      • Mollie
        • Mollie betaalterminal
        • Mollie QR code op factuur
      • SEPA EPC QR
    • Koppeling met een webshop
      • Shopify
        • Btw-nummers in Shopify
      • WooCommerce
    • Back-up & synchronisatie
      • onFact Drive
      • OneDrive
      • Google Drive
      • DropBox
      • SFTP (eigen server)
  • Overige functies
    • PEPPOL
      • Aanmelding & verificatie PEPPOL
      • Verzenden via PEPPOL
      • Ontvangen via PEPPOL
    • API
    • Btw-nummer opzoeken
    • Filters
      • Hoe maak ik een extra kolom in overzicht documenten?
      • Hoe zie ik welke documenten ik al doorgestuurd heb naar de boekhouder?
    • Gegevens exporteren
    • Mobiele app
    • Online ondertekenen
    • Rapporten
    • Tags
    • Verwerklijsten
    • Verzending via e-mail
      • Mijn verzonden e-mail komt niet aan of komt in SPAM terecht?
    • Verzending via post
  • TEMPLATES onFact
    • Gebruik van templates in onFact
      • Hoe verander ik de standaard volgorde van mijn templates?
    • Templates afstemmen op je huisstijl
      • Documenttemplates
        • Hoe kan ik een tweede rekeningnummer op mijn documenten plaatsen?
      • E-mailtemplates
        • Hoe kan ik een logo toevoegen aan mijn uitgaande e-mails?
      • Templates aanpassen via interne code
  • VEELGESTELDE VRAGEN (F.A.Q.)
    • Overzicht veelgestelde vragen
Powered by GitBook
On this page
  • Weergavetaal
  • Tweefactor authenticatie
  • Persoonlijk wachtwoord
  • Notificaties

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Instellingen

Persoonlijke instellingen

PreviousDashboardNextHoe kan ik mijn login e-mailadres aanpassen?

Last updated 2 years ago

Was this helpful?

Op deze pagina kan je enkele persoonlijke instellingen wijzigen m.b.t. weergavetaal, tweefactor authenticatie of je wachtwoord.

Weergavetaal

Via de gele knop 'Bewerken' naast je gebruikersnaam kan je je eigen profiel gaan bewerken.

Je kan hier je weergavetaal gaan instellen. Kies je bv. voor Frans, dan zal de onFact-interface volledig in het Frans worden weergegeven.

Het is NIET mogelijk om als gebruiker je eigen e-mailadres te bewerken, dit om misbruik tegen te gaan. Wil je toch een ander e-mailadres gebruiken om in te loggen, dan moet je een nieuwe gebruiker binnen je organisatie aanmaken met het nieuwe e-mailadres. Lees hier hier hoe je dat doet, of contacteer support@onfact.nl.

Tweefactor authenticatie

De meeste online accounts (net zoals de standaard aanmelding in onFact) gebruiken enkel een gebruikersnaam en een wachtwoord. Dit wordt 'single factor-authenticatie' genoemd (of 1FA). Bij twee-factor-authenticatie (2FA), heb je dus een extra factor bovenop de gebruikersnaam en het wachtwoord nodig om toegang te krijgen tot je account.

Je kan deze extra authenticatie ook activeren in onFact. Klik daarvoor op de groene knop 'Inschakelen' aan de rechterzijde van het scherm.

Ter beveiliging moet je nu eerst je gsm-nummer invoeren vooraleer je deze functie zal kunnen gebruiken.

Voer je gsm-nummer in en vraag om een beveiligingscode te versturen naar je gsm.

Voer de code in en klik op de groene knop 'Bevestig mijn gsm-nummer'. Zodra de code bevestigd is, kan je de twee factorauthenticatie activeren. Scan de QR-code met je gekozen authenticatie-app op je telefoon en voer de beveiligingscode in die je app je geeft.

Een authenticatie-app leest informatie uit met je smartphone en bezorgt je een code. Deze code zal je invoeren om aan te tonen dat jij de gebruiker in kwestie bent. Gekende gratis apps hiervoor zijn Google Authenticator of Authy.

Als de code correct is, zie je dat de tweefactor authenticatie geslaagd is. Terugkeren naar eenvoudige login met gebruikersnaam en wachtwoord? Klik dan op de rode knop 'Uitschakelen'.

Persoonlijk wachtwoord

Om je persoonlijk wachtwoord te wijzigen, klik je op de gele knop 'Veranderen' naast 'Wachtwoord sterkte'.

Je voert het nieuwe wachtwoord in en bevestigt dit nogmaals. Na 'Opslaan' kan je inloggen met je nieuwe wachtwoord.

Notificaties

Rechts bovenaan naast je e-mailadres staat er in onFact een notificatiebelletje. Hierbij verschijnt een rode bol in geval van notificaties. Bij het aanklikken verschijnt een lijst van notificaties:

Voor volgende zaken wordt automatisch een notificatie aangemaakt:

  • automatische herinnering aangemaakt

  • factuur uit een abonnement aangemaakt

  • betaling ontvangen (geheel, gedeeltelijk of dubbel)

  • verzending via Peppol is mislukt

  • offerte is online ondertekend

  • je hebt een e-mail ontvangen via je Peppol- of onFact-inbox (bv. aankoopfactuur van leverancier)

  • e-mailverzending is mislukt