Back-up en synchronisatie met uw server via SFTP

Wilt u een extra back-up van uw bestanden naast de standaard automatische back-ups van onFact? Of wil u een eenvoudige manier om PDF en UBL bestanden op te halen voor verdere verwerking? Dan kan dit via de back-up en synchronisatiefunctie van onFact. Via het SFTP protocol synchroniseren we binnen de 24u nieuwe of aangepaste documenten en voegen we de PDF en UBL versies ervan toe op uw server, ingedeeld in handige mappen zodat u deze eenvoudig en snel kan terugvinden. Deze functie is ook beschikbaar voor boekhouders zodat zij zeer eenvoudig bestanden van hun klanten kunnen ophalen voor verdere verwerking.

Back-up en synchronisatie starten

  1. Ga in uw onFact account via het menu rechtsboven naar "Apps en koppelingen"
  2. Klik op "Activeren" bij de app "Synchronisatie en back-up via SFTP met uw eigen server"
  3. Klik op "Instellingen" naast de app
  4. Voeg een nieuwe SFTP account toe. Het is mogelijk om uw documenten te synchroniseren met verschillende servers.
  5. Geef de account een naam en vul de gegevens van de SFTP account in. Dit zijn de locatie (host) van deze server, de poort (meestal 22), de gebruikersnaam en het wachtwoord. Kies ook de structuur waarin de bestanden ingedeeld moeten worden. Dit kan per jaar, kwartaal en maand. Best kiest u voor dezelfde termijn als uw periodieke btw-aangiftes.
  6. Wanneer we een connectie gemaakt hebben met uw server kunt u navigeren naar de juiste map waarin u wil dat onFact de bestanden plaatst. In de geselecteerde map, maakt onFact een mapje aan met uw bedrijfsnaam en plaatst hierin per kalenderjaar de documenten. 

SFTP voor boekhouderaccounts

De SFTP connectie kan op dezelfde manier als gewone accounts opgezet worden. Echter worden de documenten van alle bedrijven waartoe u support toegang hebt gesynchroniseerd, elk in hun aparte map.

Nog steeds hulp nodig? Contacteer ons Contacteer ons