Twikey koppeling: facturen innen via domiciliëring

Wanneer u gebruik maakt van het  onFact facturatieprogramma kunt u uw klanten facturen innen via domiciliëring door de koppeling met Twikey te activeren. Twikey is een bedrijf en cloud-platform dat het beheer van mandaten enorm vereenvoudigd. U kan mandaten klaarzetten en uw klanten kunnen deze vervolgens online ondertekenen via de e-ID, via bankkaarten of via de GSM. Deze mandaten kunnen vervolgens gebruikt worden om openstaande bedragen te innen zodat ook uw klant hier niet hoeft naar om te kijken en waardoor u laattijdig betaalde facturen vermijdt.

Stap 1: een Twikey account aanmaken

Stap 2: Koppel uw Twikey account met uw onFact account

  • Surf naar app.onfact.be en log in
  • Ga via het menu rechtsboven naar "Apps en koppelingen"
  • Activeer de app "Online betalingen ontvangen via mollie"
  • Klik op de gele knop "Instellingen" naast deze app.
  • Ga in uw Twikey account naar "Instellingen", vervolgens "API" en kopieer de API-sleutel naar de instellingen in onFact.
  • Onderaan de instellingen in onFact vindt u de "callback url" ( https://api.onfact.be/twikey/callback.json ). Vul deze in in de instellingen van Twikey en bewaar. (Zie onderstaand screenshot). Dit geeft onFact toegang tot uw Twikey account en zorgt ervoor dat de mandaatgegevens in onFact up to date blijven.

  • In Twikey kunt u verschillende soorten contracten laten ondertekenen door uw klanten, deze zijn steeds gebaseerd op templates. Omdat bedrijven ook B2B mandaten kunnen ondertekenen naast CORE mandaten is het mogelijk om in onFact twee contract templates in te stellen die gebruikt kunnen worden. Voor particulieren moet dit een CORE mandaat zijn, voor bedrijven kan dit zowel een CORE als B2B mandaat zijn. Om de templates in te stellen gaat u in uw Twikey account onder "Instellingen" naar "Templates" en kopieert u de nummers aan het begin van de lijnen naar onFact. Zie ook onderstaand screenshot.

Stap 3: Mandaten aanmaken bij klanten

Eenmaal de connectie ingesteld is, kan de koppeling gebruikt worden. De koppeling heeft twee functies: enerzijds het beheren van mandaten bij klanten, en anderzijds het mandaat gebruiken voor facturen en abonnementen om openstaande bedragen te innen.

  • Ga via het linkermenu naar "Klanten"
  • Klik op de gewenste klant
  • Aan de linkerzijde ziet u nu onderaan de tabbladen een exrta tabblad "Twikey". Klik hierop.
  • U kunt nu een mandaat klaarzetten voor de klant zodat dit ondertekend kan worden. Vervolgens kunt u een uitnodiging mailen naar de klant om dit mandaat te ondertekenen. U kan ook rechtstreeks via deze pagina Twikey openen om het mandaat te ondertekenen.

Stap 4.1: Mandaat gebruiken voor facturen

Heeft uw klant het mandaat ondertekend? Dan kunt u nu het mandaat gebruiken om facturen te innen. Wanneer u naar een openstaande factuur gaat van de klant ziet u onder de tijdlijn een Twikey kader. Hier kunt u een nieuwe vordering starten.

Stap 4.2: Mandaat gebruiken voor abonnementen

Ook voor abonnementen kan een mandaat gebruikt worden. Wanneer u in de instellingen van het abonnement kiest voor de optie om ook het bedrag te innen, dan zal tijdens het aanmaken van elke nieuwe factuur, ook een vordering starten via Twikey. Op deze manier worden uw facturen automatisch aangemaakt, verzonden naar de klant en geïnd. 

Nog steeds hulp nodig? Contacteer ons Contacteer ons