Boekhouder account opzetten en samenwerken met klanten

In onFact is het mogelijk om als boekhouder of accountant een gratis speciale account op te zetten om uw klanten te ondersteunen. Met deze account kunt u (mits toestemming) inloggen in de accounts van uw klanten om zo ondersteuning te geven bij vragen over bepaalde facturen of zelf facturen exporteren om te importeren in uw accounting software. Het is mogelijk om in onFact facturen te exporteren in het Belgische E-FFF of UBL2.1 formaat waardoor u het manuele werk om de facturen in te geven kunt beperken. 

1. Een account opzetten voor boekhouders

Er zijn twee types van accounts mogelijk voor boekhouders. Het verschil heeft enkel te maken wanneer u nieuwe accounts opzet voor uw klanten. U weet voor welk type account u moet kiezen door het beantwoorden van volgende vraag: Wil u zelf uw klanten factureren voor een onFact abonnement of wil u dat onFact de klanten rechtstreeks factureert?

  • Zelf factureren: reseller account
  • onFact factureert rechtstreeks de gebruiker: affiliate account.

Meer informatie over beide programma's vindt u op  deze pagina. U kunt eenvoudig een account aanmaken door te klikken op deze link. Na het invullen van uw bedrijfsnaam, e-mailadres, wachtwoord en type account staat uw account volledig op en kunt u starten met ondersteuning te geven aan uw klanten. Let op: het e-mailadres waarmee u zich registreert zal u later nodig hebben om aan uw klanten te geven en kan niet meer aangepast worden. Gebruik dus een geschikt adres voor alle klanten die onder deze account vallen zoals bijvoorbeeld info@uwkantoor.be of onfact@uwkantoor.be .

2. Bestaande onFact gebruikers toevoegen aan uw account

Het is mogelijk om in uw account voor boekhouders zelf nieuwe onFact gebruikers aan te maken en hieraan ondersteuning te verlenen, maar het is ook mogelijk om ondersteuning te verlenen aan bestaande onFact gebruikers. Het enige wat deze gebruikers hiervoor moeten doen is u hiervoor toestemming geven. De instructies voor de gebruiker om uw account toe te voegen als boekhouder vindt u in volgend artikel:

Het enige wat u hoeft te doen is uw geregistreerd e-mailadres samen met het artikel doorsturen naar uw klant.

3. Nieuwe onFact gebruikers aanmaken in uw account

U kan ook onmiddellijk accounts aanmaken voor uw klanten binnen uw boekhouder account en hier onmiddellijk support voor activeren. Op deze manier hoeft de klant zelf niets meer te doen en kan stap 2 uit dit artikel overgeslagen worden. De klant wordt via e-mail op de hoogte gebracht met de melding dat de account klaar staat en kan onmiddellijk inloggen. Na het inloggen moeten wel eerst nog de overige bedrijfsgegevens ingevuld worden zodat alle verplichte informatie op de documenten aanwezig is.

Nog steeds hulp nodig? Contacteer ons Contacteer ons